خبرهای داغ:
در آستانه ماه محرم و به همت سپاه قیروکارزین برگزار شد:

همایش طلاب و سخنرانان در قیروکارزین

همایش طلاب و سخنرانان قیروکارزین با حضور حجت الاسلام توانانیا استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس صدا وسیما در جمع طلاب قیروکارزین در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۲۰۲
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همایش طلاب و سخنرانان قیروکارزین با حضور حجت الاسلام توانانیا استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس صدا وسیما در جمع طلاب قیروکارزین در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام توانانیا در این همایش با نکاتی در خصوص فن سخنوری اظهار داشت: در سخنرانی باید به چند نکته توجه کرد و اول اینکه سخنران باید به مساله سرعت و فرصت اهتمام لازم داشته باشد، بیشتر اوقات باید در فرصت کوتاهی ناب ترین مطالب ارائه شود اگر به این موضوع توجه نشود ممکن است مخاطب اشتیاق خود را برای گوش دادن از دست بدهد.

سخنران حرم مطهر امام رضا(ع) درادامه افزود: می بایست در سخنرانی قالبهای مختلف سخنرانی لحاظ شود، مثلا هرجا لازم باشد از تمثیل استفاده شود، ممکن است در جایی دیگر طنز وخاطره گویی جواب دهد اما در جمعی دیگر استفاده از آیات و روایات بهتر باشد.مبلغ حداقل باید یک دوره تفسیر و کتاب روایی مطالعه کند.

توانا نیا با اشاره به نکات دیگر فن سخنوری اظهار داشت: اوج و فرود در سخنرانی بسیار مهم است یک مطلبی ممکن است اگر درکمال اوج گفته شود تاثیرگذار باشد اما اگر آهسته و با طمانینه گفته شود موثر نباشد وبرعکس آن نيز محتمل است تشخیص شما در موقعیت‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است، شما باید گره با مخاطب را هم فراموش نکنید،مخاطب باید با شما راحت باشد وشما را از خود بداند.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: مطالب را حسی کنید.نوع صحبت کردن شما باید مطابق با حس لازم باشد،در بعضی سخنان حس شجاعت ایجاد کنید بعضی مواقع عاطفی باشید، بعضی موارد نیز سخنان شما باید حس شادابی در مخاطب ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار