خبرهای داغ:
مسئول نهادنمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان از برگزاری یک دوره توانمند سازی دانشجویان تراز انقلاب این استان در مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۷۲۴۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین رضا کهساری، مسؤول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان در مراسم افتتاحیه دوره خط امام خمینی (ره) و حامیم که به همت نهاد رهبری در دانشگاه ها و ناحیه بسیج دانشجویی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این دوره با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و در راستای اتحاد، وحدت و وفاق بین تشکل‌های مختلف که مجموعه فعالان فرهنگی در دانشگاه ها هستند، برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: آشنایی بچه‌های فعال فرهنگی با مسؤولان و متولیان برنامه های فرهنگی دانشگاه اعم از بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی رهبری از دیگر اهداف این دوره ها است.
کهساری گفت: محتوای دوره از سه بخش تشکیل می‌شود، بخش اول نشست‌های تبیینی هستند که معمولاً به تحلیل‌ها نسبت به شرایط کشور و مسائلی که دانشجویان تمایل به پرسش و پاسخ دارند، می پردازد.
مسؤول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان ادامه داد: بخش دوم مهارت آموزی و تکنیک های تشکیلاتیست است در کارگاه‌های تخصصی در حوزه های مختلف صورت می پذیرد.
کهساری افزود: بخش سوم آموزش معرفتی است که در چند موضوع با اساتید مجرب برای دانشجویان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مجموعه دانشجویان کنشگر و فعال در محیط دانشگاه اعم از بسیج دانشجویی هیأت مذهبی کانون مهدویت و سایر تشکل‌هایی که وجود دارد جهت توانمندسازی جزو مخاطبان ما هستند.
مسؤول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان اظهار کرد: برگزار کنندگان دوره متشکل از بسیج دانشجویی است که با عنوان خط امام و نهاد رهبری نیز در قالب طرح حامیم است. ما این ۲ طرح را با هم ادغام کردیم که تجربه بسیار خوبی است که بخش عملیاتی و اجرا را بسیج دانشجویی بیشتر بر عهده گرفته است و بخش فرهنگی و همچنین قسمتی از برنامه‌ریزی را نهاد نمایندگی تقبل کرده است و این۲ دوره را با هم ادغام کردیم و در حال حاضر دوره برادران با عنوان خط امام و دوره خواهران با عنوان مقدمه و با محوریت تربیت بانوی تراز در حال برگزاری است.

وی گفت:مکان دوره را مشهد مقدس انتخاب کردیم چرا که طبیعی است دانشجویان در دانشگاه خودشان بعضی یک ترم و بعضی‌ها چند ترم حضور داشتند و محیط برایشان عادی شده بود از طرفی در کنار هم جواری با مضجع شریف امام رضا (ع) علاوه بر مهارت آموزی، معنویت و معرفت افزایی نیز مدنظر بود.
مسؤول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان بیان کرد: این برنامه یک دوره مقطعی نیست که انجام بشود و تمام شود و بنابراین است که فعالان فرهنگی که اینجا دوره‌ها را می‌بینند در محیط دانشگاه در طول سال با آنها ارتباط برقرار بشود و این ارتباط تداوم داشته باشد و ما بتوانیم از نظرات و فعالیت‌های دانشجویان در محیط دانشگاه یا همان میدان استفاده لازم را به عمل بیاوریم.
کهساری گفت: توصیه بنده این است که فضایی فراهم شده است برای افراد فعال فرهنگی و دانشجویان هم از کلاس‌های معرفتی استفاده لازم را ببرند. اساتید، اساتید مجربی هستند و همچنین سرفصل‌ها.
وی تاکید کرد: برای به ثمر رساندن اهداف انقلاب اسلامی باید بیش از پیش تلاش شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها