جهادی با طعم معنویت/ از جهاد تبلیغی تا ساخت خانه برای محرومان

روحانیون و طلاب بسیجی استان مرکزی این روزها به مانند همیشه پای در میدان عمل گذاشته و در عرصه جهاد تبلیغی و محرومیت‌زدایی گام برداشته‌اند.
کد خبر: ۹۵۲۷۲۸۷
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عشق به مردم، میز و لباس نمی‌شناسند؛ به جای مجالس منبر و وعظ، به میدان آمده‌اند، در حوزه عمرانی دست به بیل و کلنگ هستند و در یاری رساندن به همنوعان جلوتر از همه قرار دارند و برای تبلیغ شریعت دین مبین اسلام هم شعار نمی‌دهند بلکه مردم عمل هستند و در گفتار و کردارشان الگوی نسلی، که در نوک پیکان هجمه‌ها قرار دارند.

علی‌رغم گرمای این روزها و گرد و غبار موجود در هوا که نفس کشیدن را برای همه سخت کرده است، دست از تلاش بر نمی‌دارند و هدف‌شان را تنها رضای خدا و خدمت به مردم می‌دانند.

روحانیون و طلابی که با روحیه انقلابی و با تلاش شبانه روزی در راستای رفع دغدغه‌های مردم تلاش می‌کنند؛ در روزهای سخت کرونایی از خودگذشتگی‌ها و ایثارشان در مراکز درمانی و غسالخانه‌ها ثابت کرد که جز رفع مشکلات مردم و خدمت‌رسانی هدفی ندارند و دلبسته دنیای مادی نیستند.

جهادی با طعم معنویت/ از جهاد تبلیغی تا ساخت خانه برای محرومان

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به آغاز فعالیت‌ اردوهای جهادی طلاب و روحانیون استان گفت: در بسیج طلاب و روحانیون گروه‌های جهادی را توانمندسازی کرده‌ایم. تلاش ما بر این است تا گروه‌های جهادی علاوه بر خدمت‌رسانی در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی در مناطق محروم بتوانند در حد توان و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای رفع مشکلات منطقه تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: در عرصه گروه‌های جهادی تبلغی، 30 گروه جهادی خواهر را به سراسر استان اعزام کرده‌ایم تا در حوزه مشاوره، تبیین، احکام و تبلیغ پا به کار باشند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله تصریح کرد: گروه‌های جهادی در عرصه تبلیغی در هفته عفاف و حجاب با حضور در پارک‌ها و بوستان‌های استان و غرفه‌های "یک حس خوب" حضور داشتند و به شکل تبلیغ چهره به چهره در زمینه احکام و پاسخ به شبهات به ویژه در حوزه حجاب، مشاوره و نیز فرزندآوری فعالیت داشتند.

حجت‌الاسلام رجبی به فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: 20 گروه جهادی از برادران طلبه و روحانی با حضور در مناطق محروم استان نسبت به ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن محرومین اقدام کرده‌اند.

وی افزود: ساخت خانه عالم در "شهسواران"، ساخت منزل محرومین در بخش کلاوه شهرستان ساوه توسط گروه‌های جهادی خادم‌الرضا(ع) و شهید سلیمانی، بازسازی و تعیر منازل محرومین در کوی علی‌بن ابیطالب(ع) و امام سجاد(ع) اراک در دست انجام است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و صفر تصریح کرد: در عرصه تبلیغ نیز با همکاری معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان، روحانیون مبلغ هفته‌ای یک بار با حضور در روستاهای فاقد روحانی نسبت به تبیین معارف اقدام خواهند کرد.

حجت‌الاسلام رجبی اجزای طرح نهضت نهج‌البلاغه را بخشی دیگر از فعالیت‌های بسیج طلاب و روحانیون عنوان کرد و افزود: باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص پیاده‌سازی نهج‌البلاغه در جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت 35 حلقه نهج‌البلاغه خوانی، به دنبال ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه خوانی و تدبر و عمل به آن و در نتیجه مصون بخشیدن به جامعه هستیم.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی اشاره و تصریح کرد: تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع ماهانه بین خانواده‌های محروم و نیازمند بخشی دیگر از فعالیت‌های گروه‌های جهادی طلبه و روحانی استان است.

جهادی با طعم معنویت/ از جهاد تبلیغی تا ساخت خانه برای محرومان

وی با اشاره به دغدغه موجود در حوزه رشد جمعیت گفت: باتوجه به بحران جمعیت در قالب گروه جهادی "لبیک" نسبت به ترویج فرهنگ فرزندآوری و فرزندپروری و کمک به هزینه درمان گام برداشته‌ایم.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله یادآور شد: گروه جهادی لبیک در حوزه فرزندآوری تاکنون از سقط 18 جنین جلوگیری کرده است، همچنین برای کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت با اجرای طرح "وقف در گردش" نسبت به تأمین سیسمونی اقدام کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار