خبرهای داغ:
به همت نمایندگی ولی فقیه و فرهنگی خانواده سپاه قیروکارزین همایش جهاد تبیین برای خانواده های پاسداران و وابستگان در حسینیه اهل بیت علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۴۵۸
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به همت نمایندگی ولی فقیه و فرهنگی خانواده سپاه قیروکارزین همایش جهاد تبیین برای خانواده های پاسداران و وابستگان در حسینیه اهل بیت علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام توانا نیا، استاد حوزه و دانشگاه و سخنران حرم مطهر امام رضا علیه السلام، که به عنوان سخنران جلسه حضور داشت درخصوص سبک زندگی اسلامی وفرهنگ رفتار در خانواده اظهار داشت: همچنان که درروایات آمده است، خدمت به خانواده کفاره گناهان کبیره است. در زندگی مشترک زن ومرد باید در رشد یکدیگر کمک کنند پیامبر مکرم اسلام فرمودند: "اگر یک مرد درکنار خانواده بنشیند،عمل این مرد از اعتکاف در مسجدالنبی بالاتر است." با احترام صحبت کردن زن ومرد با یکدیگر باعث می شود فضای محبت آمیز ومحترمانه در خانواده ودر بین بچه ها به وجود بیاید.

حجت الاسلام توانا نیا تصریح کرد: به فرزندانتان بسیار محبت کنید و بسیار آنها را ببوسید. خانواده باید محور عبادت باشد؛ بچه ها اگرعمل شما را در انجام فرائض ببیند مومن و معتقد می شوند.

وی گفت: خانواده محور تربیت است، این تربیت شامل هم فرزندان می شود و هم زن و شوهر، همه به نحوی مورد تربیت قرار می گیرند. علاوه برموارد ذکر شده، خانواده محور ریاضت هم هست، وقتی زن و شوهر در خصوص مسئله ای از یکدیگر ناراحت وعصبانی می شوند باید طرف مقابل با فرونشاندن خشم خود و پا گذاشتن روی نفس خود دیگری را ببخشد .

این استاد حوزه ادامه داد: براساس تحقیقات انجام شده هر زوج بین 4الی 10 سال طول می کشد تا به سلایق و روحیات یکدیگر آشنا شوند. اختلافات در زندگی همه وجود دارد اما شیوه برخورد و مواجه شدن با آن مهم است. به واسطه وفق و مدارا است که سعادت و خوشبختی در خانواده ایجاد می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها