خبرهای داغ:
روحانی تبلیغی تیپ امام صادق (ع) استان بوشهر:

زندگی مشترک امام راحل و همسرش بزرگترین الگو برای جوانان است

روحانی تبلیغی تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: زندگی مشترک امام راحل و همسر ایشان بزرگترین الگو برای جوانان است.
کد خبر: ۹۵۲۷۵۳۸
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

زندگی مشترک امام راحل و همسرش بزرگترین الگو برای جوانان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا ترخان روحانی تبلیغی تیپ امام صادق (ع) استان بوشهر در مراسم ازدواج آسان  پایوران این تیپ زندگی مشترک امام راحل و همسر ایشان را الگوی بزرگی برای همه جوانان دانست و اظهار کرد: زندگی امام راحل نمونه ای از همین رابطه ناب است که شما مشابه آن را کمتر جایی مشاهده کرده اید. قرآن از چنین رابطه ای به عنوان نشانه الهی یاد می کند.

 

وی با اشاره به آیه شریفه و منْ آياته أنْ خلق لکمْ منْ أنْفسکمْ أزْواجاً لتسْکنوا إليْها و جعل بيْنکمْ مودّةً و رحْمةً إنّ في ذلک لآياتٍ لقوْمٍ يتفکّرون، گفت: رابطه ناب همسری، سه شاخصه دارد؛ اولا مودت که طی آن درون وجود زوجین نسبت به یکدیگر مملو از محبت می شود، ثانیا رحمت و محبت که باید در این باره توجه داشت که محبت یک امر درونی است و اگر انسان به خوبی آن را ابراز نکند، به یک رابطه ناب ختم نمی شود و ویژگی سوم یک رابطه ناب، آرامش است که با تعبیر لتسکنوا إلیها از آن یاد شده است یعنی زن و شوهر اضطراب ها، ناراحتی ها و ناامیدی ها را از یکدیگر دور می کنند.

 

حجت‌الاسلام ترخان خاطرنشان کرد: در یک رابطه خاص و ناب، علاوه بر این که وجود طرفین از محبت نسبت به یکدیگر پر می شود، فضای بیرونی آن ها نیز در قالب های مختلف زبانی و رفتاری، تجلی رحمت و محبت خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در یک ارتباط همگرایانه هستی شناسانه بین زن و مرد، اتفاق مهمی که می افتد این است که فاصله ها از بین می رود و این مسأله اتفاقات قابل توجهی را در زندگی آن ها رقم می زند که از جمله آن می توان به تحمل سختی های زندگی در کنار یکدیگر اشاره کرد.

 

وی تأکید کرد: زندگی بدون سختی و مشکلات امکان پذیر نیست اما این رابطه ناب میان زوجین است که حل مشکلات را راحت تر می کند و همسفری آن ها را برای رسیدن به خوشبختی های بیشتر هموار می سازد.

 

پایان خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار