محلی به همت فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران بندرکیاشهر در یکی ازمحلات این شهر بندری افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۷۴۹
|
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان از آستانه اشرفیه، حدیقه هادی‌پور؛ درگفتگو با خبرگزاری بسیج شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به دغدغه مندی مقام معظم رهبری در مسئله اقتصاد گفت: پایگاه مقاومت توانمند سازی بانوان درعرصه های مختلف بویژه اقتصادی را در اولویت برنامه های خود قرارداده است.

وی با اشاره به نقش مهم بانوان در اقتصاد خانواده اظهارکرد: فعالیت و همراهی بانوان در درآمدزایی بویژه مدیریت مالی برکسی پوشیده نیست از این رو در حمایت و تسهیل در امور از این بانوان که بعضاً سرپرست خانواده نیز می باشند برنامه های مختلف برگزارشد.

هادی‌پور ادامه داد: سپاه شهرستان با برنامه های اقتصادی چون صندوق، وام خوداشتغالی، نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی با تولیدات داخلی در سطح شهر بانوان را به توانمندی و بی نیازی از وام های کلان رسانده است.

وی از برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی در مسجد گفت و تصریح کرد: در مناسبت های مختلف مذهبی و اجتماعی نمایشگاهی از تولیدات داخلی در مسجد با هدف حمایت از تولیدکنندگان و آشنایی با ظرفیت‌های بومی _محلی ویژه بانوان در عرصه تولید برپا شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

فرمانده پایگاه مقاومت با بیان اینکه با هدف درآمد زایی پایدار و خوداتکایی بانوان در عرصه تولید درتلاش برای بازارچه اقتصادی دائم می‌باشیم، بیان کرد: بانوان در عرصه تولیدات داخلی بویژه محصولات بومی، گیاهان دارویی و صنایع دستی پای کار می باشند از این روز بمنظور رفع دغدغه بازارفروش ایجاد بازارچه اقتصادی ضرورت یافت.

هادی پور با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) « مساجد سنگر مسلمانان است» از اهمیت مسجد و فعالیت مستمر دراین مکان گفت و افزود: مساجد کانون فعالیت‌های فرهنگی ومذهبی است و نقش موثری در تربیت نسل امروز دارد بنابراین بمنظور پیوند مسجد،پایگاه و مردم در تقویت روحیه جهادی و انقلابی برخی فعالیت‌ها چون نمایشگاه اقتصاد مقاومتی دراین مکان برپا شده است.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط مستمر مردم با مسجد گفت: ارتباط مردم با مسجد بمنظور آشنایی امام جماعت با مشکلات مردم و دغدغه‌مندی‌های آنها بسیار مهم است، امام جماعت مساجد می تواند ضمن رفع دغدغه مندی و مشکلات آنها در تبیین مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی نقش بسزایی داشته باشند.

از این رو با همکاری امام جماعت مسجد؛حاج آقا سمیعی و هیات امنا در نشست با مسئولان شهری بمنظور ایجاد بازار در رونق اقتصادی نتیجه آن برگزاری تشکیل بازار هفتگی محلی در محوطه مسجد شد.

لازم به ذکر است در این بازار جمعی از بسیجیان تولیدات بومی _ محلی اعم از محصولات باغی، عرقیجات گیاهی، ترشیجات ودستاوردهای صنایع دستی را که حاصل زحمات خود است دراین بازار به فروش می‌رسند و در روزهای دیگر هفته ضمن آموزش و بهره مندی از فعالیت های دیگر پایگاه در مساجد حضور خواهند یافت.

گفتنی است این بازار محلی هفتگی ضمن توسعه گردشگری از آنجایی که در محوطه مسجد است کاسبان اعم از خانم ها و آقایان و همینطور مشتریان می توانند از امکانات مسجد چون اقامه نماز و برنامه فرهنگی_مذهبی در مناسبت‌های مختلف بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات