هر تغییر و تحولات در بدنه وزارتخانه های بزرگ بصورت زنجیره ای اهداف،ساختار و مدیران زیر مجموعه آن را تحت الشعاع قرار میدهد .
کد خبر: ۹۵۲۷۸۴۸
|
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

عباس علی آبادی وزیر جدید صنعت ،معدن وتجارت که به عنوان وزیر شناسنامه دار و دارای سوابق مدیریت صنعتی است و  در انتصابات اخیر دولت رئیسی با رای بالا از مجلس رای اعتماد گرفته ، بعد از ورود به ساختمان سمیه و همان ابتدا با مرخصی فرستادن یکی دو تا نام بزرگ این وزارتخانه، هفته گذشته نیز دست به پاره ای تغییرات جدید از جمله  انتصاب معاون جدید و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران هم زد که البته خیلی‌ها از این معاونت به عنوان صخره سخت وزارتخانه و تک جزیره شبه وزارت یاد می‌کنند.

استقرار فرشاد مقیمی در این سمت که سابقه معاونت  امور صنایع و مدیرعاملی ایران خودرو را دارد به یک معنا انتصاب یک مدیر سکاندار در مهم‌ترین شاخه وزارتخانه تلقی شده چرا که این استقرار و جایگزینی آن هم در یک معاونت به ظاهر غیر قابل تغییر، کمتر قابل باور جلوه می‌کرد.

با این اقدام وزیر و احتمالات و جابجایی‌های دیگر در ذیل این برنامه نگاهها به تغییرات و مدیریت های جدید در سایر ارگانها و بدنه وزارت صمت متمرکز شده است که بازتاب آن درتمام استانها نیز احساس شده است.

آنچه مشهود است علی آبادی در پروژه جدید جابجایی مدیریت‌ها در این وزارتخانه از یک فرصت و شانس بالا برخوردار شده است که مهمترین آن هم نزدیک شدن به دوره انقضای مجلس کنونی است این اتفاق می‌تواند در مقطع فعلی دست وزیر را برای تعویض و انتخاب نیروهای شایسته و کار بلد و غیر سفارشی در این وزارت باز کند بدون اینکه نگران تماس ها و توصیه‌ها به ویژه از سوی نمایندگان نزدیک به در خروجی باشد.

توجه به این روند و خانه تکانی در مدیریت زیر مجموعه‌های وزارتخانه‌ای که شاید بیش از سایر وزارتخانه‌ها با سفره و نیاز مردم در حوزه‌های مختلف سر و کار دارد و هر روز و شاید هر ساعت بی ثباتی و نوسانات قیمت‌ کالاهای غذایی،صنعتی،و خودرو آن مورد تایید و تکذیب قرار می‌گیرد با توجه به قشر عظیمی از کارآفرینان و تولید کنندگان و صنعتگران خوشنام و زحمتکش که در زیر مجموعه آن قرار داردکار جهادی و بزرگی است که علی آبادی قطعاً در نقشه راه آینده این وزارتخانه به آن واقف است و ریل گذاری صحیح را انجام خواهد داد.

                                                              رضاسپهری مقیم

ارسال نظرات