خبرهای داغ:

برگزاری آیین سوگواری محرم در مسجد جامع شبستر

تبریز- آیین سوگواری امام حسین(ع) به همت هیئت رزمندگان اسلام شبستر مصادف با اولین روز محرم در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۹۳۶
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یکی ار اساتید حوزه و دانشگاه در این آیین با اشاره به نکات تربیتی قیام سید الشهدا(ع) گفت: امام حسین(ع) به همه آموخت در مقابل ظلم، ستم و حکومت جائر چه باید کرد. با اینکه از اول می‌‌دانست که در این راه که می‌رود، راهی است که باید همۀ اصحاب خودش و خانوادۀ خودش را فدا کند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده افزود: اگر نبود نهضت حسین(ع)، یزید و اتباع یزید اسلام را وارونه به مردم نشان می‌دادند و از اول اینها اعتقاد به اسلام نداشتند و نسبت به اولیای اسلام حقد و حسد داشتند و سیدالشهدا با این فداکاری علاوه بر اینکه آن ها را به شکست رساند، مردم نیز متوجه شدند که چه غائله‌‌ای و چه مصیبتی وارد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تکلیف ما در آستانۀ شهر محرم‌‌الحرام چیست؟ تکلیف علمای اعلام و خطبای معظّم در این شهر چیست؟ در این شهر محرم، تکلیف سایر قشرهای ملت چی هست؟

حجت الاسلام اسماعیل زاده اظهارداشت: سیدالشهدا و اصحاب او و اهل بیت او آموختند تکلیف را: فداکاری در میدان، تبلیغ در خارج میدان. همان مقداری که فداکاری حضرت ارزش پیش خدای تبارک و تعالی دارد و در پیشبرد نهضت حسین(ع) کمک کرده است، خطبه‌های حضرت سجاد و حضرت زینب هم به همان مقدار یا قریب آن مقدار تأثیر داشته است.

وی با اشاره به نقش عظیم مجالس عزا و سوگواری در ایجاد وحدت کلمه افزود: این را باید همۀ گویندگان توجه بکنند، و ما باید همه متوجه این معنا باشیم که اگر قیام حضرت سیدالشهدا(ع) نبود، امروز هم ما نمی‌‌توانستیم پیروز بشویم و امروز این فرهنگ حسینی است که در سراسر جهان انقلاب اسلامی را دوام و قوام می بخشد. و درجهان طنین انداز می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار