استاندار البرز:

خواستار نگاه ویژه وزارت نیرو در حوزه استقلال و ارتقا زیرساخت های آب و برق استان البرز هستیم

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه نیازهای استان در حوزه نیرو پس از مطالعات و نیازسنجی، مکاتبه و اعلام شده، گفت: امید است این سفر منشا تحول درسیستم آبرسانی وتوزیع برق استان و استقلال دراین حوزه شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۲۵۱
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم بهره برداری از مدول سوم تصفیه خانه شماره ۲ کرج، بهره برداری از مخازن ذخیره آب، حفر، تجهیز و مهندسی مجدد چاه و خطوط انتقال توزیع اصلی، آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج که روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور محرابیان وزیر نیرو صورت گرفت با اشاره به شرایط زیرساخت های استان در بهره برداری از آب و برق، افزود: اکنون استان استراتژیک البرز به نگاه ویژه وزارت نیرو نیاز دارد.
وی ادامه داد: البرز با استقرار مخازن بزرگ سد امیرکبیر و طالقان، تولیدکننده آب است و از زمان استقلال بعنوان استان این ضرورت حس می شود که در راستای مدیریت و تامین آب مورد نیاز مردم، دیدگاه های منفی جامعه حذف شود.
عبداللهی گفت: زیرساخت های استان در حوزه آب، بازچرخانی فاضلاب برای مصارف شرب، تولید و کشاورزی با ضعف های جدی مواجه است.
وی افزود: استانی که مخازن بزرگ آب دارد ابتدا باید خود سیراب شود و سپس به سایر استان ها کمک کند.
استاندار البرز گفت: رینگ شبکه آبرسانی استان یک ضرورت است تا بتوانیم از حق آبه تعیین شده و جدید برای البرز استفاده کنیم چراکه ۷۰ درصد آب مورد نیاز البرز از چاه و تنها ۳۰ درصد از سدهای مستقر تامین می شود.
وی افزود: نباید اجازه دهیم که بستر جولان معاندان از طریق ضعف در زیرساخت های آبرسانی در البرز فراهم شود چراکه این استان آب به اندازه کافی دارد ولی زیرساخت های بهره برداری از آن را ندارد.
عبداللهی با بیان اینکه نیازهای استان در حوزه نیرو پس از مطالعات و نیازسنجی، مکاتبه و اعلام شده، گفت: امید است این سفر منشا تحول در سیستم آبرسانی و توزیع برق استان البرز و استقلال در این حوزه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها