در استان فارس صورت گرفت :

دیدار مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس از کارخانه سیمان سفید نی ریز

سرهنگ پاسدار نوشاد نادری­ منش با تمجید از عملکرد شرکت سیمان سفید نی ریز بیان کرد: صنعت سیمان به عنوان یکی از صنایع پایه نقش اساسی را در توسعه‌ زیرساخت‌های اقتصادی- اجتماعی هر کشور بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۵۲۸۵۱۲
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ،

این صنعت یکی از صنایع بسیار مهم، پرشتاب و تأثیرگذار در توسعه و رشد صنعتی هر کشور محسوب می‌شود؛ به طوری که امروزه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ صنعتی مورد توجه قرار می‌گیرد و در شرایط سخت کنونی تولید کنندگان در حال جهاد می باشند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس گفت: شاید با صراحت بتوان اعلام کرد که یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی توجه به توسعه صنعت سیمان با رعایت مولفه های زیست محیطی است. توسعه این صنعت در راستای صادرات غیر نفتی عامل مهمی در ارز آوری، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از خام فروشی و استفاده بهینه از معادن کشور به شمار می رود.

در ادامه مدیرعامل و نائب رئیس شرکت سیمان سفید نی ریز با بیان اینکه این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید ۱۵۷هزار و۵۰۰ تن کلینکر سفید و ۱۷۵هزار تن سیمان سفید در سال ۷۵ به بهره برداری رسیده است، گفت: این مجموعه در حال حاضر با وجود ۱۰ کارخانه تولید سیمان سفید در کشور، ده درصد ظرفیت تولید کلینکر کشور را به خود اختصاص داده است.

 مهندس اکبری چشم انداز شرکت سیمان سفید نی ریز را در توسعه پایدار در سطح ۳ تولید کننده برتر کشور و منطقه با لحاظ کردن کیفیت و تولید کننده برتر بیان کرد و ادامه داد: در این شرکت حدود ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

او با اشاره به اینکه این شرکت صادرات محور بوده و در سال ۱۴۰۱ محصولات این کارخانه به ۱۲ کشور امارات، قطر، عمان، عراق، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ارمنستان، ترکمنستان، تانزانیا، سریلانکا و کره جنوبی صادر شده است، تصریح کرد: این مجموعه تولیدی تنها کارخانه سیمان کشور است که موفق شده محصولات خود را به کره جنوبی صادر کند و نکته جالب توجه آن است که در این عرصه با کشوری همچون اسپانیا در بازار کره جنوبی رقابت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی ریز گفت: سال گذشته این شرکت به عنوان شرکت برتر و برگزیده در توسعه بازار‌های صادراتی از طرف انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در کشور و همچنین طی چند سال گذشته شرکت صادر کننده برتر در سطح استان فارس برگزیده و معرفی شده است.

مهندس اکبری خاطر نشان کرد: شرکت سیمان سفید نی ریز در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته و پیش بینی می‌شود در سال جدید این رقم افزایش یابد.

وی گفت: آنچه به عنوان چشم انداز شرکت تعریف شده تقربیا محقق شده و این شرکت در سطح کشور و منطقه جزء شرکت‌های برتر بوده و حتی در حوزه خلیج فارس با شرکتی، چون «راس الخیمه» در کشور امارات رقابت می‌کند و محصولات این شرکت با سفیدی برتر به کشور امارات صادر می‌شود.

مهندس اکبری با بیان اینکه این شرکت موفق به اخذ کد CE اروپا و همچنین اخذ استاندارد BIS کشور هندوستان شده است و در آینده نزدیک سیمان این شرکت به کشور هندوستان صادر خواهد شد، اظهار کرد: لازم به توضیح است که کلینکر در سنوات گذشته به کشور هندوستان صادر شده و برنامه بعدی این شرکت اخذ استاندارد GOST و صادرات سیمان به کشور روسیه است.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی ریز بیان کرد: با وجود اینکه از مرکز کشور فاصله داریم، اما به دلیل کیفیت بالا، محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۱ به ۲۸ استان تحویل شده است.

وی گفت: اگر یک بنگاه اقتصادی منافع ۳ گروه سهامداران، کارکنان و مسئولیت‌های اجتماعی را به درستی محقق کند، قطعاً موفق خواهد بود.

مهندس اکبری در خصوص سهامداران این شرکت نیز ابراز داشت: این شرکت با استراتژی در نظر گرفته از قبیل مدیریت اثربخش هزینه ها، تولید بهره ور، مشتری مداری مدیریت انرژی و کیفیت مطلوب سعی کرده است سود حداکثری را کسب و در زمان‌های مقرر سود سهامداران را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: در اصلاح الگوی مصرف آب با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود منابع آب منطقه موفق شده ایم آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های فصلی را به مخازن ساخته شده موجود هدایت کنیم و در خط تولید مورد مصرف قرار دهیم.

مهندس اکبری، همچنین به رکوردزنی‌های کارخانه در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده بود این شرکت موفق شد رکورد ۲۵ ساله میزان مصرف انرژی را به ۱۳۲کیلووات بر تن ساعت کاهش دهد و در همان سال موفق به رکورد شکنی فروش سیمان و کلینکر به میزان ۱۹۴هزار تن پس از ۲۵ سال شد.

وی گفت: همچنین در سال ۱۴۰۱ رکورد توقفات به ۲۵ روز رسید که میزان استاندارد توقف در کارخانجات سیمان مشابه ۳۵ روز در سال است.

مهندس اکبری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص فعالیت‌های دانش بنیان گفت: این موضوع در شرکت سیمان سفید نی ریز توسط مهندسین تحقق پیدا کرده است و به عنوان نمونه با وجود موجود نبودن نقشه‌های تجهیز سنگ شکن که تکنولوژی ساخت آن مربوط به شرکت هازماگ کشور آلمان بوده است کارشناسان این شرکت به صورت مهندسی معکوس موفق به طراحی و ساخت این تجهیز شده‌اند.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی ریز گفت: این شرکت، ساخت تجهیزات و تعمیراتی که معمولا برون سپاری می‌شود را به صورت داخلی و توسط پرسنل کارخانه انجام داده که نهایتا این موضوع سبب کاهش هزینه‌ها و منجر به صرفه اقتصادی شرکت می‌شود.

او گفت: این شرکت خدمات مهندسی و فنی را به شرکت‌های همجوار همچون مجمتع فولاد غدیر نی ریز و سیمان خاکستری نی ریز ارائه می‌کند.

مهندس اکبری پیرامون مشکلات و موانع موجود، اهم مشکلات را محدودیت‌های مصرف برق در ماه‌های گرم سال، مشکلات انتقال ارز از برخی بازار‌های صادراتی به داخل کشور و عدم پیشرفت متناسب ناوگان حمل و نقل با توجه به توسعه صنعتی شهرستان اظهار کرد: سال گذشته با تعامل، همکاری و هماهنگی مناسب با شرکت برق منطقه‌ای استان فارس، مشکلات ناشی از محدودیت برق به حداقل رسانده شد و امید است در سال جاری نیز مجددا این همکاری ادامه یابد، همچنین در خصوص مشکل حمل و نقل پیشنهاد شد با پیگیری و هماهنگی مسئولین استان اتصال شهرستان به خطوط ریلی تسریع شود.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی ریز مهم‌ترین مشکل کارکنان شرکت را تهیه مسکن اعلام کرد و مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس اظهار داشت فرماندار شهرستان نی ریز در خصوص تامین زمین مسکونی قول مساعد داده اند و پیگیر مجوز احداث اولین شهرک مسکونی کارگری کشور در شهرستان نی ریز هستیم.

ارسال نظرات