برگزاری سوگواری چهارمین روز از دهه محرم در مسجد جامع شبستر

تبریز- آیین سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در چهارمین روز از دهه محرم در مسجد جامع شبستر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۵۶۱
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امام جمعه شبستر در این آیین عزاداری با بیان اینکه استحکام دین در اشک بر امام حسین(ع) است گفت: سخترین کار در دنیا گریه است و خداوند آن را در چشم هر کسی قرار نمی دهد چراکه مقام اشک از توبه بالاتر است.

حجت الاسلام یونس کیانی ادامه داد: وقتی انسان بر امام حسین(ع) گریه می کند از تمام گناهان روگردان می شود و انسانیت انسان وسعت دارد و با یک معصیت، انسانیت انسان از بین نمی رود اما وقتی از بین برود رحم و مروت از بین رفته و در برابر ظلم ساکت و بی تفاوت می شود.

وی با بیان اینکه مکتب اباعبدالله(ع) است که انسانیت انسان را نضمین می کند گفت: مجلس امام حسین(ع) بهترین محل برای پرورش مردانگی است.

حجت الاسلام کیانی افزود: جامعه ای که در مکتب امام حسین رشد یافته باشد می تواند جامعه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کند و جامعه ای منتظر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مکتب حسینی، مکتب عزت آفرین و کرامت ساز است و امام حسین(ع) سنبل عزت و افتخار برای همه عزت دوستان و کرامت خواهان جهان، اعم از مسلمان و غیرمسلمان است و بی تردید کربلا که رخدادی بس عظیم و شگفت انگیز است، هویت جوانمردی و کرامت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان را به تصویر کشیده است.

امام جمعه شبستر ایثار، شجاعت، صبر، شهادت و شهامت را درس‌های مکتب امام حسین(ع) دانست و تاکید کرد: مکتب امام حسین(ع) به همه ما آموخته که هیچ گاه نمی‌توانیم در مقابل ظلم ساکت باشیم و این مکتب می گوید هر جا ظلمی شد باید به پا خواست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار