خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بسیج:

کشور‌های غربی با تکرارقرآن سوزی به دنبال جنگ صلیبی نوین هستند/ کشور‌های اسلامی ارتباط خود را با سوئد قطع کنند

چند سالی است هر از چند گاه، شاهد هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان و یا توهین به پیامبر اسلام (ص) توسط برخی افراد و جریان‌های ضد اسلام هستیم و دولتمردان کشور‌های عمدتا اروپایی به بهانه رعایت حقوق بشر و گسترش آزادی بیان با این اقدامات ننگین برخورد جدی نمی‌کنند. اما اگر کسی بخواهد درباره موضوعاتی مانند افسانه هلوکاست و جعلی بودن آن تحقیقی کند و یا مطلبی بگوید با تندی و خشم این کشور‌های مدعی آزادی بیان روبرو می‌شوند و حتی آن فرد گرفتار زندان‌های طویل المدت می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۱۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

کشور‌های غربی با تکرارقرآن سوزی به دنبال جنگ صلیبی نوین هستند/ کشور‌های اسلامی ارتباط خود را با سوئد قطع کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، با توجه به تکرار هتک حرمت و آتش زدن قرآن در سوئد و اخیرا در دانمارک، بر آن شدیم تا درباره علل و اهداف این اقدام شنیع با کارشناس مسائل سیاسی گفتگو کنیم. آقای دکتر حسین کنعانی مقدم با سلام و عرض تسلیت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام.

لطفا بفرمائید تاریخ موضوعاتی مانند قرآن سوزی به چه زمانی برمی‌گردد؟ و چه هدف‌هایی پشت این قضیه می‌باشد؟
سلام علیکم. در تاریخ ادیان همیشه دشمنان خدا و وحی الهی تلاش کرده اند مانع از گرایش مردم به سمت ادیان شوند در قرآن هم آمده است: ﴿یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ﴾ میخواهند نور خدا را خاموش کنند، اما خداوند تمام کننده‌ی نور خود است هر چند کافران را ناخوش آید.
در سناریو‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همیشه موضوعاتی مانند اسلام و شیعه هراسی مطرح بوده است تا موجی بر علیه حقانیت اسلام ایجاد کنند، اما هیچ گاه جواب نگرفته اند و مردم و مومنین در دفاع از قرآن و اسلام وارد صحنه شده اند و توطئه آن‌ها را خنثی کرده اند. یک نمونه آن برمی گردد به قضیه سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی که موجب موضع قاطع حضرت امام خمینی (ره) ضد وی شد و عملا توطئه آن‌ها را در نطفه خفه کرد و این شیوه‌ای که در سوئد و فرانسه و برخی دیگر از کشور‌ها تکرار شده است یک سناریوی از قبل پیش بینی و هدایت شده توسط آمریکا و صهیونیست‌هاست و با این گون کار‌ها می‌خواهند جلوی گرایش دیگر ملت‌ها را به سمت اسلام بگیرند و با تضعیف ایمان مردم، سلطه و هژمونی خود را در جهان و به خصوص جهان اسلام گسترش دهند.

ماجرای این گونه آتش سوزی‌ها متعلق به چه سال و چه قرنی است؟
در قرون گذشته حتی در زمان حمله مغول‌ها به جهان اسلام هم شاهد آتش زدن مساجد و قرآن‌ها بوده‌ایم و یکی از شیوه‌های دشمنان در جنگ‌های صلیبی ضد مسلمانان، مسجد و قرآن سوزی بوده است که حتی آن را به عنوان یک اقدام جنگی، ضد مسلمانان محسوب می‌کرده اند، اما حالا کشور‌های غربی به بهانه آزادی بیان و رعایت حقوق بشر، اقداماتی مانند قرآن سوزی را آزاد گذشته اند که باید گفت آن‌ها از این واژه‌ها دارند سوء استفاده می‌کنند و کار آن‌ها هتک حرمت نام دارد نه آزادی بیان؛ و بیشتر هم این گونه کار‌ها در اروپا روی داده است.

آقای دکتر کنعانی مقدم، آیا در کنار آتش زدن قرآن، آتش زدن انجیل و تورات را هم شاهد بوده‌ایم یا خیر؟
خیرموردی نداشته‌ایم. شاید در جنگ‌های صلیبی اتفاق افتاده باشد، اما مسلمانان، تورات و انجیل را جزء کتب آسمانی می‌دانند و هتک حرمت آن‌ها را جائز نمی‌دانند.

کشور‌هایی که بیشتر به سمت قرآن سوزی رفته اند کدام‌ها می‌باشند؟
فرانسه، انگلیس و بعداً هم برخی دیگر از کشور از جمله سوئد. این را باید بدانیم این کار‌ها توطئه است و آن‌ها دارند یک جنگ صلیبی نوین را آغاز می‌کنند و صهیونیسم با تهیج افکارعمومی مسلمانان، به دنبال آغاز یک جنگ بین مسلمین و مسیحیان است برای اینکه بتواند خود را از گرداب مشکلات پیرامونی اش خلاص کند. باید بدانیم ما علاوه بر یهودی ها، صهیونیست مسیحی را هم داریم و این‌ها با هم در امریکا و سرزمین‌های اشغالی، ضد مسلمانان متحد شده اند که کار‌های خود را با این گونه اقدامات یعنی قران سوزی دنبال می‌کنند.

رژیم صهیونیستی چند ماهی است که با تظاهرات گسترده مردم خود روبرو شده است و به نظر می‌آید با هدایت افراد و جریانهائی، حوادثی مانند قران سوزی را ایجاد می‌کند تا با فرافکنی ناشی از آن، از گرداب مشکلات خود فرار کنند آیا چنین است؟
بله دقیقا همینطور است این موضوع می‌تواند یک فرافکنی و ایجاد یک میدانی برای نبرد عقیدتی بر ضد اسلام باشد.

کشور‌های اسلامی چکار باید انجام دهند که جلوی این گونه کار‌ها را بگیرند؟
اتحاد خود را حفظ و برای گسترش اسلام راستین تلاش و با اقدام هماهنگ خود، کشور‌های هتاک را تنبیه کنند.

موضع کشورمان دراین باره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
اجازه ندادن به سفیر جدید سوئد برای برگشت به ایران و اعزام نکردن سفیر به سوئد و برگزاری تظاهرات مردمی در روز جمعه گذشته ضد این اقدام ننگین و ارتباط گرفتن مسئولان ایرانی با برخی کشور‌های اسلامی و اتخاذ مواضع مشترک، کار بسیار خوبی است و می‌تواند تا حدودی بازدارنگی ایجاد کند، اما به عنوان یک راهکار اساسی باید براساس سخنان سید حسن نصرالله رهبر جبهه مقاومت لبنان که اخراج سفیر سوئد و قطع ارتباط کشور‌های اسلامی را با این کشور خواستار شده است اقدام کرد و یکبار برای همیشه ریشه این گونه توطئه‌ها را خشکاند.

خیلی ممنون و متشکر از این که در این گفتگو شرکت کردید. یاعلی

گفتنی است جمعه گذشته یک گروه افراطی و ضد اسلام در دانمارک، مقابل سفارت عراق در کپنهاگ در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

ت ۸۹۹۱

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار