خبرهای داغ:
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت:مقاومت و ایستادگی در برابر سختی ها و شدائد از درس های بزرگ واقعه عاشوراست.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۶۴
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام سیدمحسن حسینی دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در مراسم عزای حسینی در جمع پایوران و سربازان ستاد سپاه استان که در حسينيه شهداي گمنام سپاه استان سمنان برگزار شد، با اشاره به مصائب وارده بر امام حسین(ع) و خاندانش در واقعه کربلا اظهار کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر سختی ها و شدائد از درس های بزرگ واقعه عاشوراست.
وی با بیان اینکه توحید و خداباوری از شروط رسیدن انسان به کمال و قرب الهی است، بیان کرد: انسان ها در برخورد با مشکلاتی که در زندگی برایشان رخ می دهند رفتارهای متفاوتی دارند؛ برخی از افراد در این شرایط خدا را باور و قبول ندارند و به محض اینکه با مشکلی مواجه می شوند مدیریت خدا را در زندگی خود ظالمانه می دانند؛ در حالی که نخستین عامل رشد و بالندگی مؤمن توحید است.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه درسپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان عنوان کرد: دسته ای دیگر از انسان ها نیز هستند که خدا را قبول دارند و معتقد به این امر هستند اما پایبند بایدها و نبایدها وتکالیفی که برای رستگاری انسان باید عامل به آنها باشد، نیستند که این گروه از افراد را سکولار می گویند چرا که کاری به دین و تکالیف دینی ندارند؛ همچون شیطان که اینگونه است.
حجت الاسلام دیباجی اظهار کرد: اما دسته ای دیگر از افراد هستند که خدا و رازقیت خدا را قبول دارند و معتقد به این امر هستند که خداوند گره گشای مشکلات است؛ اما برای خداوند شرط و شروط می گذارند.
وی گفت: انسان باید در زندگی خود تسلیم محض خداوند باشد و به تکالیف دینی و شرعی خود در برابر خداوند متعال عمل کند.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: برخی افراد در مقابل خدای دانا، توانا، بخشنده و مهربان و بی کینه کرنش و عبادت می کنند و اینگونه خدا را می بینند؛ همان نگاهی که امام حسین (ع) داشتند.
دیباجی گفت: خداوند همه حاجات و خواسته های ما را می داند و از رگ گردن به ما نزدیک تر است؛ از نیت ما انسان ها باخبر است و باید بدانیم خزانه خداوند پُر است و هر چه قدر که از او بخواهیم به ما می دهد و اگر حاجتی از ما برآورده نمی شود به صلاحمان نیست و حکمتی در آن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها