آخشیک خبر داد

افتتاح ۸ خانه محیط زیست در شهرستان ملایر

همدان-رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از افتتاح همزمان هشت خانه محیط زیست در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۷۶
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

سیدمهدی آخشیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر از افتتاح همزمان هشت خانه محیط زیست در شهرستان ملایر خبر داد و اظهار کرد: این برنامه به صورت همزمان در سطح استان انجام شد، کتابخانه علامه مجلسی به نمایندگی از کتابخانه‌های شهرستان و در ادامه تعداد ۷ روستا که در حاشیه مناطق حفاظت شده لشگردر و گلپرآباد قرار دارند نیز دارای خانه محیط زیست شدند.

وی افزود: در این طرح که مثلث انسان، کتاب و محیط زیست مدنظر است قرار است با همکاری و همیاری مردم محیط زیست و حفظ و نگهداری این میراث گرانبها به طور ملموس مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و همگان با طرح مشکلات، دیدگاه‌ها و مسائل پیش آمده در محیط زیست خود در این خانه‌ها، مباحث را به فرمانداری‌ها و ادارات مرتبط با محیط زیست مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر عنوان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از دو سال قبل با اجرای طرح «کاغذ تو، کتاب نو» پیشرو در اجرای برنامه‌های محیط زیست بوده است.

وی ادامه داد: در این طرح  با جمع آوری کتب فرسوده و کاغذ‌های باطله اقدام به خرید کتاب‌های نو برای استفاده در کتابخانه‌های عمومی می‌شود و تاکنون بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال از محل اجرای این طرح کتاب جدید خریداری و به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

آخشیک تصریحکرد: همچنین در ادامه فعالیت‌های دوستدار محیط زیست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر می‌توان به خرید سطل‌های بازیافت ویژه برای جداسازی کاغذ و بازیافت آن در این اداره و کتابخانه‌های تابعه اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار