امام جمعه سلطانیه:

مجالس عزاى امام حسین(ع) مجالس تحوّل روحى و مرکز تربیت و تزکیه نفس است

زنجان- امام جمعه سلطانیه گفت: بر پایی مجالس امام حسین (ع) صرفا برای گریه کردن نیست زیرا اگر این گونه بود دشمنان نیز در نحوه شهادت ایشان گریه کردند مجالس امام حسین(ع) باید کارساز بوده و باعث تحول و حرکت در انسان شده و باید درس عزّت، آزادگى، ایثار، فداکارى و درس تقوى و اخلاق آموخت.
کد خبر: ۹۵۲۹۰۰۲
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

مجالس عزاى امام حسین(ع) مجالس تحوّل روحى و مرکز تربیت و تزکیه نفس است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حجت الاسلام حسینی نسب در مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) که در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با بیان اینکه وقتی نام امام حسین (ع) را می‌شنویم بیشتر شهادت به ذهن می‌آید یا زندگی ایشان اظهار داشت: حقیقت این است که ما همیشه امام حسین (ع) را با شهادت با عظمتی که داشتند در ذهن داریم در حالی که ایشان قبل از شهادت؛ زندگی با عظمت داشتند؛ که باید مورد توجه همگان واقع شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) ۵۷ سال عمر با برکت کردند گفت: حرکت از مدینه تا کربلا در حدود ۵ ماه طول کشید و عاشورا هم نصف روز بود و ما بیشتر امام حسین (ع) را با عاشورا می‌شناسیم و از ۵۷ سال زندگی با عظمت کمتر یاد می‌کنیم.

امام جمعه سلطانیه بیان کرد: در فراز زیارت عاشورا آمده است که خدایا زندگی و مرگ ما را در راه اهل بیت قرار بده پس لازم و ضروری است از ماه محرم و قیام امام حسین (ع) درس دریت زندگی کردن را یاد بگیریم.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) قبل از اینکه امام گریه، عزاداری و شهادت باشد امام زندگی است، جنس دعوت همه انبیاء الهی از جنس زندگی کردن و زنده شدن است و شهادت‌ها نیز برای زندگی کردن بود.

حجت الاسلام حسینی نسب ابراز داشت: در آیه قرآن آمده است وقتی خداوند و پیامبر شما را صدا می‌کند اجابت کنید تا زنده شوید و مشخص است از منظر قرآن زنده بودن و زندگی کردن غیر از آن چیزی است که در ذهن ما از جمله خوردن پوشیدن و... است اگر زندگی سالم همراه با دینداری باشد انسان زنده است و در واقع اگر خداوند و پیامبر را اجابت کردید زنده هستید.

وی تصریح کرد: هجمه دشمنان بر همین اساس و برای از بین بردن ارزش‌های دینی و دینداری که در زندگی است بنا نهاده شده، اما باید توجه داشت زندگی بدون دینداری ممکن نیست و باید مراقب ارزش‌های خود باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه امام حسین (ع) امام زندگی همراه با سعادتمندی است و باید از قیام ایشان درس زندگی سالم زیستن را یاد بگیریم گفت: در تاریخ اگر بنگریم حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا رسیدن به کربلا ۵ ماه طول می‌کشد و در این زمان تعداد زیادی از افراد به دیدار ایشان می‌روند و بیشتر جنس سخنان امام (ع) زندگی سعادتمندانه بود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) می‌خواهد مسیری ایجاد کند برای زندگی سعادتمند و با عظمت گفت: از زمان امام سجاد (ع) همیشه مجالس عزای امام حسین (ع) و نهضت کربلا زنده نگه داشته شده، اما بر پایی این مجالس صرفا برای گریه کردن و تأسف خوردن نیست، زیرا اگر این گونه بود دشمنان نیز در شهادت ایشان گریه کردند، مجالس امام حسین (ع) باید کارساز بوده و باعث ایجاد تحول و حرکت در انسان شود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه یکی از پیام‌های مهم عاشورا تحول و دگرگونی است افزود: مجالس عزاى امام حسین (ع) مجالس تحوّل روحى و مرکز تربیت و تزکیه نفس است و باید درس عزّت، آزادگى، ایثار، فداکارى و درس تقوى و اخلاق آموخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها