آيت الله روح الله ایلکا گفت: پیام مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی، درباره اقدام موهن و ضد انسانی دولت سوئد در صدور مجوز برای قرآن سوزی، بسیار روشنگرانه و دقیق بود.
کد خبر: ۹۵۲۹۱۶۸
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

آیت الله «روح الله ایلکا» در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، در حاشیه مجلس روضه و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله (ع) در مسجد جامع  فیروزآبادی شهر ری (هیئت و بیت الایتام ورزشکاران شهر ری)، با بیان اینکه لشکر یزید دو هدف را در کربلا دنبال کردند، اظهار کرد: هدف اول آنان، به شهادت رساندن امام حسین (ع) بود که در انجام آن موفق شدند. هدف دوم آنان خاموش کردن نور و فراموش شدن نام حضرت سیدالشهدا(ع) بود، که در این زمینه، کاملا ناموفق بودند.

 

استاد درس خارج فقه اظهار کرد: نام و یاد اهل بیت (ع) توسط خداوند برای همیشه در دل ها و ذهن ها ماندگار خواهند ماند؛ بنابراین هیچ فردی و گروهی و جریانی، چه لشکریان یزید ملعون باشند، چه برخی سلبریتی ها، نخواهند توانست میان مردم و اهل بیت (ع) فاصله بیندازند. ملت عزیز و انقلابی و ولایت مدار و شهیدپرور ایران همیشه با اطاعت از ولی فقیه، حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مروج فرهنگ اسلام ناب محمدی هستند.

 

شاهد گستردگی برنامه های عزاداری شهادت امام حسین (ع) هستیم 

این نماینده مراجع معظم تقلید گفت: با وجود همه مشکلات مالی ای که مردم دارند، شاهد رونق و گستردگی برنامه های عزاداری شهادت امام حسین (ع) و سایر شهدای نهضت عاشورا هستیم و مساجد و هیئت ها و تکایا مملو از جمعیت است. اطعام سوگواران حسینی نیز در سطحی وسیع در حال انجام است. در واقع امسال برنامه ها وسیع تر از سال های گذشته در سراسر کشورمان در حال انجام است.

 

محکومیت توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک

آیت الله حاج شیخ روح الله ایلکا در ادامه با محکومیت توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک،گفت: این کشورها دنباله رو صهیونیسم و استکبار جهانی هستند ولی بدانند که امت اسلامی، که اکنون بصیرتر و آگاه تر از هر زمانی است، ضمن اقدام قاطعانه در برابر آنان، از اعتقادات و مقدسات خود دفاع خواهد کرد. الحمدالله برنامه های خوبی در همه مساجد و با تلاش اعضای کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج در مقابله با هتاکان به قرآن، انجام گرفته است.

 

استاد درس خارج فقه و تولیت و امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) گفت: پیام مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی، درباره اقدام موهن و ضد انسانی دولت سوئد در صدور مجوز برای قرآن سوزی، بسیار روشنگرانه و دقیق بود. همه مراجع معظم تقلید، حضرات آیات عظام جوادی آملی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی و سیستانی، نیز به موقع در برابر اقدامات صهیونیست ها و مستکبرین ضد دین، موضع گیری کردند.

 

لزوم جهاد تبیین در مجالس حسینی

آیت الله ایلکا در ادامه بر لزوم جهاد تبیین در مجالس حسینی تاکید کرد و گفت: اگر تبیین به درستی صورت گیرد، آنگاه اقدام افرادی همچون علی کریمی اثری در باورهای ملت ایران نخواهد داشت. ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی و مداحان و همه کسانی که تریبون دارند باید در برابر شبهه افکنی سلبریتی ها ایستادگی کنند. البته توقع می رود افرادی همچون محمد مایلی کهن و محمد دادکان نیز در موضع گیری های خود دقیق تر عمل کنند. دشمن با استفاده از نفوذ سلبریتی ها در میان برخی از نوجاوان و جوانان به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است. البته که نظام جمهوری اسلامی مورد تایید امام زمان (عج) است و حرکت عظیم این نظام مقدس با اقدامات چنین افرادی و کشورهای مستکبر همچون آمریکا و دنباله های آنان در سایر کشورها، متوفق نمی شود.

 

ارسال نظرات