خبرهای داغ:
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با بسیج:

بن‌بست‌های مختلف در غرب علت اهانت‌های مکرر به قرآن است

کارشناس مسائل بین الملل می‌گوید: اهانت‌های اخیر در برخی کشور‌های اروپایی از جمله سوئد و دانمارک به کتاب مقدس مسلمانان، علل مختلفی دارد که یکی ازعلت‌های اصلی آن مشاهد شدن بن بست‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جهان غرب و تلاش برای پوشاندن آن است لذا به این گونه اقدامات سخیف روی آورده اند.
کد خبر: ۹۵۲۹۳۲۲
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

بن‌بست‌های مختلف در غرب علت اهانت‌های مکرر به قرآن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، پس از تکرار قرآن سوزی در برخی کشور‌ها از جمله سوئد و دانمارک به بهانه وجود آزادی‌های مدنی، هم اکنون شاهد خشم مردم در جهان مسلمان به این گونه اهانت‌ها هستیم. اما یک سوال اصلی مطرح است اگر کسی یا گروهی به موضوع هلوکاست ورود کند و یا به اقدامات شنیع گروه‌های طرفدارهمجنس گرائی اعتراض کند آیا واکنش دولتمردان غربی دراین باره کماکان سکوت و ضرورت حفظ آزادی بیان است؟ یا برخوردی شدید با آن‌ها خواهند کرد؟
لذا برای بررسی بیشترعلل اهانت‌های پی در پی کشور‌های غربی به قرآن، این کتاب مقدس و عزیز مسلمین، گفتگو کرده ام با کارشناس مسائل بین الملل.

آقای دکتر سیدرضا صدرالحسینی با سلام. لطفا درباره موضوع قرآن سوزی در برخی کشور‌های اروپائی بفرمائید با چه انگیزه و اهدافی انجام می‌شود؟ همچنین با توجه به وحدتی که بین کشور‌های مسلمان از جمله بین ایران و برخی کشور‌های عربی به تازگی روی داده است آیا این گونه کار‌ها موجب وحدت بیشتر بین مسلمانان و نتیجه عکس برای کشور‌های غربی در پی نخواهد شد؟
سلام علیکم. یکی از علل این گونه اهانت‌ها به قرآن، بن‌بستی است که در جهان غرب از لحاظ اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی و در برخی موارد از لحاظ اقتصادی و سیاسی به وجود آمده است و به این علل، دچار فرافکنی شده‌اند و مقامات صهیونیست بین‌الملل در این باره به سمت انحراف افکار عمومی مردم جهان و اختلاف بین ادیان الهی سوق پیدا کرده‌اند. همچنین پس زمینه تفکر لیبرال دموکراسی، ایجاد جنگ بین ملت‌ها و دولت‌های مختلف است تا بتوانند اهداف پلید خود را اجرایی کنند. البته بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی هم در این موضوع دخیل است. موضوع بعد توسعه اسلام در اروپاست که به شدت صهیونیست بین الملل و اتاق‌های فکر مسیحی- صهیونیستی را نگران کرده است، چون فرهیختگان آن به سمت ادیان توحیدی مخصوصاً اسلام گرایش پیدا کرده اند. همچنین گسترش برگزاری مراسم‌های اسلامی و توسعه ساخت مساجد در اروپا از جمله موارد نگرانی آن‌ها شده است و تلاش می‌کنند با ایجاد بدبینی، جلوی گرایش به اسلام را سد کنند.

کشور‌های اسلامی در مقابله با این گونه اهانت‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند؟
کشور‌های مسلمان باید با افزایش عزم و اراده و محور قرار دادن قرآن به عنوان عامل وحدت بخش در جهان اسلام و اتخاذ وحدت عمل توسط دولتمردان خود در این باره با این بی احترامی‌ها مقابله کنند. البته تداوم این جسارت‌ها به کتاب مقدس مسلمین، می‌تواند به علت وابستگی برخی از دولتمردان کشور‌های اسلامی به غرب و مشاهده شدن تفرقه در بین آن‌ها هم باشد؛ لذا با چند اقدام سلبی و ایجابی می‌توان به مقابله با آن‌ها پرداخت.

  1. ارسال قرآن کریم با ترجمه آن به زبان‌های زنده و مطرح وهمچنین غیر زنده دنیا به کشور‌های مختلف با هدف مطالعه و آشنائی مردم با این کتاب مقدس.
  2. ایجاد پایگاه‌های (سایت) اینترنتی مختلف با رویکرد آموزش مفاهیم و معانی قرآن در سراسر جهان.
  3. درخواست مجموعه‌های مردم نهاد ngo (اسلامی برای تجمع‌های گسترده با هدف سوزاندن پرچم همجنس بازان و اجرائی کردن آن تا مردم جهان بفهمند که امر شنیع همجنس گرائی موجب نابودی انسانیت می‌شود یا قرآن، این کتاب مقدس.
  4. درخواست عمومی برای سوزاندن نماد و پرچم هلوکاست و همچنین به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی به عنوان کارگردان اصلی قرآن سوزی.
  5. تحریم اقتصادی کشور‌های که مرتکب این اهانت شده اند از جمله سوئد و دانمارک و دادن تذکر به دیگر کشور‌های اروپایی که مرتکب چنین اقداماتی نشوند.
  6. اخراج سفرای کشور‌های اهانت کننده به قرآن از کشور‌های اسلامی.
  7. افزایش تلاوت و قرائت قرآن کریم و آشکار کردن احترام بیشتر به این کتاب مقدس.

 

عملکرد کشور‌های اسلامی در این باره تاکنون چقدر رضایت بخش بوده است؟
در حوزه مردمی عملکرد‌ها رضایت بخش است و مردم درجهان اسلام هر کاری توانسته اند انجام داده اند. در بخش علمائی نیز بیانیه‌هایی صادرشد که خوب بود، اما در بخش‌های دولتی و حکومتی در کشور‌های مسلمان، عملکرد‌ها رضایت بخش نیست و باید تلاش بیشتری کنند. این کشور‌ها حداقل می‌توانند با ثبت شکایتی در سازمان ملل متحد ضد کشور‌های اهانت کننده به قرآن حرکتی از خود نشان دهند. یا با برگزاری سریع کنفرانس سران کشور‌های اسلامی و محکومیت این موضوع، به آن واکنش نشان دهند.

اتمام پیام

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار