حجت الاسلام بیگدلی:

عاشورای حسینی از جنس آرامش، منطق، اعتقاد، ولایتمداری و وفاداری است

زنجان -مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت:نهضت امام حسین(ع) رخداد متفاوت و بی‌نظیر در سطح جهان بود و عاشورای حسینی از جنس آرامش، منطق، اعتقاد، ولایتمداری و وفاداری است.
کد خبر: ۹۵۲۹۵۸۸
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

عاشورای حسینی از جنس آرامش، منطق، اعتقاد، ولایتمداری و وفاداری است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت الاسلام بیگدلی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جمع کارکنان آموزش و پرورش اظهار داشت: در برخی موارد این سوال پرسیده می‌شود که بعد از ۱۴۰۰ سال که از واقعه کربلا گذشته چرا باید عزاداری کرد و این که آیا؛ عزاداری مبانی خاص هم دارد یا صرفاً بروز احساسات برای مظلومیت امام حسین (ع) است.


وی افزود: در دین به این موارد تاکید شده است هر کاری که مومن انجام می‌دهد باید مطابق قرآن باشد و طبق نظر فق‌ها هر حدیثی بر خلاف قرآن باشد به کار نمی‌آید و امام (ع) در امتداد قرآن جایگاه دارد و ائمه معصومی مفسر و مبین قرآن هستند.

حجت الاسلام بیگدلی به تکریم شعائر اشاره کرد و گفت: در آیات مختلف قرآن به این نکته اشاره شده که هر کس در عالم هستی شعائر الهی را تکریم و تعظیم کند نشان از تقوای قلب او است.

وی ادامه داد: شعائر به معنای علامت بوده و عامل و نشانه‌ای برای جوامع و ملت‌ها است و طبق بیان قرآن کریم برخی شعائر عبارتند از صفا و مروه، شتر صالح و... که تعظیم شعائر واجب است و در واقع اطاعت از خداوند متعال است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) نسبت به عزاداری امام حسین (ع) دستور و سفارش داده است.

وی بیان کرد: خداوند در آیه ۱۲۰ سوره هود می‌فرماید،‌ای رسول خدا ما خبر‌های پیامبران را به چند دلیل برای شما نقل می‌کنیم اول اینکه قلب تو آرامش پیدا کند و همچنین حق برای تو آشکار شود.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه تاریخ آرامش بخش و عبرت آموز است تصریح کرد: تاریخ تردید‌ها را از بین می‌برد و برای نشان دادن حق و حقیقت و کفر و ظلم است، نهضت امام حسین (ع) یک رخداد بسیار متفاوت و بی‌نظیر در سطح جهان بود و عاشورای حسینی از جنس آرامش، منطق، اعتقاد، ولایتمداری و وفاداری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار