ماه محرم و صفر برای همه مسلمانان جهان ماه حزن و اندوه است

دبیر شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مهرستان گفت: ماه محرم و صفر برای همه مسلمانان جهان ماه حزن و اندوه فرزندان رسول‌الله (ص) و آن حادثه خونین صحرای کربلاست.
کد خبر: ۹۵۲۹۶۳۶
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از مهرستان، جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شهرستان مهرستان با حضور اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 
سید علیرضا میری بنجار، دبیر شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ضمن تسلیت ایام محرم در خصوص برنامه‌های این ستاد گزارشی ارائه و بیان کرد: از ابتدای ماه محرم بحث فضاسازی سطح شهرستان و سر درب ادارات متناسب با این ایام انجام شده است و هر شب برنامه عزاداری در محل مسجد امام حسین (ع) در حال برگزاری است که خدا رو شکر دوستداران سرور و سالار شهیدان در مراسم عزا حضور باشکوهی دارند.
 
وی ادامه داد: ماه محرم و صفر برای همه مسلمانان جهان ماه حزن و اندوه فرزندان رسول‌الله (ص) و آن حادثه خونین صحرای کربلاست که امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش توسط یزیدیان به شهادت رسیدند که هر مسلمانی بنا به اعتقادات خود عزادار این خاندان است.
 
این مقام مسئول به معروفات و منکرات جامعه اشاره کرد و افزود: منکراتی در جامعه و شهرستان وجود دارد که آحاد مردم جامعه، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین بایستی از هر فرصتی برای تبیین و جلوگیری از انجام آنها اقدام نمایند؛ زیرا دعوت به معروفات به صلاح جامعه و جهان اسلام است.
 
ناصردُرازهی نایب‌رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شهرستان مهرستان ضمن تسلیت ایام گفت: امام حسین (ع) و یارانش برای فریضه امربه‌معروف قیام کردند و جانشان را در این راه تقدیم اسلام کرده و تا دنیا هست مسلمانان و همه انسان‌های آزاده دنیا از آنها به نیکی یاد می‌کنند و از مظلومیتشان نسل به نسل برای آیندگان می‌گویند.
 
این مقام مسئول ادامه داد و افزود: همان گونه اسلام از محرم و صفر به‌عنوان ماه اندوه یاد کرده است همه مسلمین جهان مراسمات جشن و شادی خویش را برای قبل و یا بعد این ایام برنامه‌ریزی می‌کنند که خدا رو شکر مردم مؤمن و متدین مهرستان هم چنین هستند.

گفتنی است در پایان مسئولین و مردم را به انس بیش‌ازپیش به قرآن و وحدت دعوت کردند چرا که دشمنان جهان اسلام از رفتارهای مسلمین سوءاستفاده کردند و در کشورهای دانمارک و سوئد به قرآن که کتاب واحد مسلمانان است اهانت کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار