بزرگترین واجب الهی حق ولی بر مردم و حق مردم بر ولی ست

حجت‌الاسلام ذوالفقاری در مراسم روضه خوانی که در سپاه تنگستان برگزارشد گفت:سعادت دنیا وآخرت درگروی تبعیت از ولایت است.
کد خبر: ۹۵۲۹۶۸۱
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،حجت الاسلام والمسلمین محمدذوالفقاری در مراسم عزاداری روز هشتم محرم که در سپاه امام علی (ع) تنگستان برگزار شد گفت:تبعیت از ولایت فقیه وظیفه آحاد افراد جامعه اسلامی بوده و پشتیبانی از آن تکلیف الهی است.
حجت‌الاسلام ذوالفقاری در ادامه افزود:ولایت‌مداری مهم‌ترین عامل موفقیت و سربلندی انسان مسلمان است.
ایشان با اشاره به این سوال که آیا امام عصر (عج)امرودستوری دارند یاخیرتشریح کرد:طبق خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه ، بزرگترین واجب الهی حق ولی بر مردم و حق مردم بر ولی ست که خداوند قرار داده است تا به خوشبختی دنیا و آخرت نائل شویم . در ادامه این خطبه امیر مومنان می فرمایند در ترقی و آبادانی در مملکت رخ نمی دهد مگر به استقامت مردم. پس اگر مردم پای علی ایستادگی نکنند امیرالمومنین هم نمی تواند کاری از پیش ببرد همانطور که در طول مدت کوتاه حکومت ظاهری ایشان درگیر سه جنگ بودند.
محمدذوالفقاری رتبه افراد از لحاظ ایمان و کفر را برشمرد وتأکید داشت:میزان ایمان و کفر ولایت ست، رتبه افراد به میزان اطاعت و تسلیم در مقابل ولایت ست.
مدرس حوزه و دانشگاه سعادت دنیا وآخرت رابراساس آیات قرآن و روایات اثبات سعادت دنیا و آخرت در گروی تبعیت از ولایت دانست که مصداق بارز آن در غیبت کبری ولی فقیه ست.
حجت‌الاسلام ذوالفقاری درپایان گفت:اگر معقتد شدیم امر امام زمان وجوب اطاعت دارد و تشریفاتی نیست ، یعنی حیات و زندگی ما وابسته برنامه ایشان هست. در نتیجه ما مامور هستیم از برنامه حضرت مطلع باشیم تا بتوانیم در مسیرش حرکت کنیم و تسهلیش کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار