حجت‌الاسلام مصباح:

انقلاب شکوهمند اسلامی برگرفته از نهضت عاشورای امام حسین(ع) است

همدان-امام جمعه شهرستان بهار گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی برگرفته از عاشورای امام حسین(ع) است و آنچه که داریم به برکت خون شهدا است و تمام کاستی‌ها جبران می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۹۹۳۶
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه نمازجمعه این هفته شهر بهار که در ظهر عاشورای حسینی (ع) برگزار شد، با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: آنچه که لذت مناجات از انسان را می‌گیرد و هدف را برای انسان غبارآلود می‌کند، غفلت است و این غفلت عامل بزرگ بازدارندگی انسان از انسانیت است.

وی افزود: آنچه که در این دنیا از ظلم و ستم و مظلوم کشی مخفی و ساکت کردن ندای حق عدالت است، برآیند غفلتی است که در انسان حاصل می‌شود و اگر انسان در مسیر انسانیت قدم برنداشت یقیناً حاسب انسان پوچ است.

امام جمعه شهرستان بهار با بیان اینکه مشغول شدن به دنیا غفلت در آخرت است، گفت: توجه و تفکر نقطه مقابل جهالت است، آنچه که زندگی جاودان انسان را رقم می‌زند این دنیا نیست، آنچه که ما را عزادار می‌کند و مسیر حق و باطل را بر ما مشتبه می‌کند و انسان را از ورطه انسانی تنزل می‌دهد جهالت است که باید فرار کرد و به ذات اصلی انسانیت دست یافت.

وی با تسليت روز و لحظه شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) به محضر امام زمان(عج) و صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) بیان کرد: شب و ظهر عاشورا لحظات بسیار خاصی است، ایامی که ایام سوگواری اباعبدالله(ع) است باید قدر بدانیم، عاشورای حسینی مصادف با اولین جمعه مرداد ماه است که این تقارن مبارکی است و ان شاءالله امام زمان (عج) در این روز ظهور خواهند کرد.

مصباح با بیان اینکه نباید دغدغه حسین (ع) فراموش ما شود، گفت: نگرانی امام حسین (ع) این بود که ما از حق فاصله بگیریم و خرافه‌گری و اعتقادات پوچ و بی‌حاصل ما را بگیرد بنابراین باید دغدغه‌مند، دغدغه‌های امام حسین (ع) باشیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی برگرفته از نهضت عاشورای امام حسین(ع) است و آنچه که داریم به برکت خون شهدا است و تمام کاستی‌ها جبران می‌شود، اضافه کرد: ریشه کسانی که قابل هدایت نیستند و مردم را از نظام و انقلاب نا امید می‌کنند و امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) را کمرنگ می‌کنند، اگر قابل هدایت نیستند خدای متعال از صفحه روزگار محو بگرداند.

امام جمعه بهار عنوان کرد: هم اکنون انقلاب ما در عرصه‌ای است که هیچ یک از جنایتکاران جهانی توان رویارویی با آن را ندارند.

وی با اشاره به رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران، گفت: این ملت همیشه در صحنه ما، پوزه آمریکا و ایادی کفر را به خاک خواهند مالید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار