سردار عباسقلی زاده در گفت و گوی اختصاصی با بسیج تشریح کرد
تبریز- فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نقش بسیج و سپاه در عرصه های مختلف و میدان داری آن ها، مردم یاری را مهم ترین مولفه این مجموعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۱۷
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷

اصغر عباسقلی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی افزود: سپاه عاشورا از طریق بسیج سازندگی و چهارهزار گروه جهادی در سطح استان در راستای مردم یاری و محرومیت زدایی نقش آفرینی می کند که آبرسانی به 121 روستا برای داشتن آب شرب پایدار روستاها از آن جمله است.

وی مشارکت بسیج سازندگی در ساخت بالغ بر دوهزار و 500 واحد مسکن از طرح نهضت ملی مسکن را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی خواند و گفت: این تعداد مسکن را بسیج سازندگی در شهر جدید سهند، مرند و مراغه طبق تفاهم نامه ای با راه و شهرسازی آماده می کند.

سردار عباسقلی زاده ساخت 400 واحد مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ساخت مراکز سلامت و خانه های بهداشت در شهرستان های محروم، راه های روستائی و آسفالت راه بین مزارع و راه های منتهی به گلزار شهدا را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد.

وی اضافه کرد: واگذاری پنل های خورشیدی و خرید تضمینی برق توسط شرکت برق در منزل مددجویان، تهیه و توزیع بسته های معیشتی در کمک های مومنانه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدائی توسط گروه های جهادی است.

پایگاه های مقاومت کانون توجه سپاه به عنوان حلقه های راهبردی

سردار عباسقلی زاده در ادامه به نقش پایگاه ها در راستای تحقق گام دوم انقلاب نیز اشاره و اظهار کرد: پایگاه های مقاومت به عنوان حلقه های راهبردی مورد توجه قرار دارند.

 وی افزود: در راستای سند اعتلای بسیج که فرمان آن توسط فرمانده معظم کل قوا ابلاغ شده است سپاه عاشورا نیز همه ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی خود را معطوف به این امر کرده و پای کار آورده است.

سردار عباسقلی زاده تاکید کرد: پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات به عنوان حلقه های راهبردی به هم پیوسته نظام تلاش دارند بتوانند سهم و نقش خودشان را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی ایفا کنند.

فرمانده سپاه عاشورا از فعالیت طرح تابستانی در یکهزار پایگاه و مسجد سطح آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر کلاس های مختلف آموزشی اردوهای تفریحی و برنامه های ورزشی نیز برای غنی سازی اوقات فراغت اجرا می شود.

سردار عباسقلی زاده فعالیت دوهزار و 805 حلقه تربیتی معرفتی در سطح مساجد، برگزاری کلاس های معرفتی و بصیرتی در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی در پایگاه ها، برگزاری کلاس های تخصصی اخلاقی و قرآنی برای فرماندهان، مدیران بسیج و آحاد بسیجیان در سطح حوزه و پایگاه و برگزاری همایش های تربیتی و بصیرتی برای خانواده بسیجیان در سطح حوزه های مقاومت بسیج مساجد را از دیگر فعالیت برای بسیجیان پایگاه ها و حوزه ها نام برد.

وی برگزاری اردوهای فرهنگی، تربیتی، سیاحتی، زیارتی و راهیان نور(جنوب و شمالغرب) و مسابقات ورزشی در سطح محلات، پایگاه ها و حوزه ها را از دیگر فعالیت های بسیج در راستای ایجاد شور و نشاط در کنار مباحث تخصصی و تربیتی عنوان کرد.

سردار عباسقلی زاده توجه به زیست بوم محلات و شاخصه های هر محله را در اجرای برنامه ها و حل مشکلات مهم دانست و افزود: در راستای احصای نظام مسائل محلات(برآورد وضعیت محله) در 913 محله استان مسائل مختلف، نقاط قوت و ضعف ها احصا و معضلات و مشکلات آن ها حل شده است.

فرمانده سپاه عاشورا به ظرفیت دانش آموزان و بسیج دانش آموزی نیز اشاره و بیان کرد: اجرای طرح تربیتی و ارتباط بین مساجد، منزل و مدرسه با برگزاری طرح های شهید بهنام محمدی، شهید عزیز الهی و شهید فهمیده در سطح مساجد و مدارس از جمله برنامه های محوری در این راستاست.

اقدامات سپاه عاشورا از طرح تابستانی تا جهاد آبرسانی

رفتارهای جزیره ای آفت کار فرهنگی

فرمانده سپاه عاشورا رویکرد سپاه را در حوزه های اجتماعی و فرهنگی هم افزایی و تعامل با دستگاه های استانی عنوان کرد.

عباسقلی زاده با بیان اینکه رفتار های جزیره ای آفت کار فرهنگی است، اظهارداشت: در حوزه فرهنگ و اجتماع اگر هم افزا عمل نشود دستاوردها حداقلی خواهد بود بر همین مبنا تاکید بنده به مجموعه های فرهنگی و اجتماعی سپاه، هم افزایی با دستگاه های دولتی و مردمی است.

وی افزود: سپاه عاشورا در شورای فرهنگ عمومی حضور فعال و موثر داشته و در برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند و در این بخش هم اقشار و هم معاونت های متولی ماموریت دارند.

سردار عباسقلی زاده بزرگترین رویداد فرهنگی استان را در سال جاری کنگره ملی 10هزار شهید آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: سپاه عاشورا تمام توان خود را بکار گرفته تا همه ظرفیت های مردمی و دولتی نقش آفرین باشند.

انجام 23 سفر زیارتی سیاحتی برای تشویق ازدواج

سردار عباسقلی زاده در ادامه به ارائه خدماتی از قبیل خدمات بیمه ای، تدارک سفرهای زیارتی و سیاحتی و پرداخت تسهیلات بانکی برای کارکنان اشاره و بیان کرد: در این خصوص هشت سفر زیارتی برای تشویق فرزندآوری و 23 سفر زیارتی و سیاحتی برای تشویق ازدواج انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه بیمه نیز چهار روز جهت ارزیابی خسارات منازل مسکونی در شهرستان خوی اقدامات لازم انجام و 50 منزل مسکونی نیز بیمه شده و در خصوص تسهیلات بانکی نیز364 مورد وام فرزندآوری و 105 موردمورد وام ازدواج به کارکنان تعلق گرفته است.

فعالیت 16 گروه جهادی سپاه عاشورا در خوی

فرمانده سپاه عاشورا به اقدامات سپاه استان در خصوص زلزله سال گذشته خوی نیز پرداخت و گفت: از وقوع زلزله پنج قرارگاه جهادی در منطقه زلزله زده برای امداد رسانی مستقر و 120 نفر از بسیجیان جهادی در قالب ۱۶ گروه جهادی از ساعات اولیه زلزله به خوی اعزام شدند.

سردار عباسقلی زاده امداد رسانی، توزیع مواد غذایی و بهداشتی، پوشاک، توزیع کانکس ها و چادرهای اسکان موقت، اسباب بازی و آوار برداری را از اهم اقدامات گروه های جهادی برشمرد.

وی اضافه کرد: روزانه سی هزار قرص نان توسط ناحیه تبریز و بسیج سازندگی به خوی ارسال شده و علاوه بر آن اقدامات، روزانه 9000 پرس غذای گرم پخته و در بین زلزله زدگان توزیع می شد.

سردار عباسقلی زاده ادامه داد: بسیج اصناف نیز علاوه بر ارسال سه کاروان حامل موادغذایی، البسه و خوراک، 400میلیون تومان کمک نقدی از بازار و اصناف به خوی ارسال کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار