مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: ۱۸۰ واحد خون توسط مردم ایلام در تاسوعا و عاشورا اهدا شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۹۹
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، لیلی عاصم آبادی، مدیر کل انتقال خون استان ایلام گفت: در ۲ روز گذشته مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی مردم نوع دوست ایلام بیش از ۱۸۰ واحد خون اهدا کردند.

 

وی افزود: پویش نذرخون و شیفت‌بندی‌های سه‌گانه خون‌گیری هر ساله از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر، اجرا شده و در سال جاری نیز پویش «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» نیز در دهه اول محرم اجرا شد.

 

مدیرکل انتقال خون استان ایلام با اشاره به اینکه، اولویت اجرای این طرح جذب جوانان و بانوان برای اهدای خون است، ادامه داد: با توجه به اینکه ذخیره گروه های خونی منفی در استان ایلام کاهش یافته است، هداف از راه اندازی این پویش نهایت استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در استان ایلام است.

 

عاصم آبادی خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی خون با توجه به در پیش بودن همایش بزرگ اربعین حسینی و حجم بالای ترددها از پایانه مرزی مهران و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مهران اندیشیده شده است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در همین راستا از طریق هماهنگی با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای ارسال هوایی خون به شهرستان های مهران و دهلران نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

 

خونگیری در روزهای آینده طبق روال معمول در ۲ شیفت کاری صبح و عصر انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار