در راستای کنگره ۱۰ شهید استان آذربایجان شرقی دومین جشنواره سراسری مشق عشق با محوریت شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۱۰۵
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ در راستای کنگره ۱۰ شهید استان آذربایجان شرقی دومین جشنواره سراسری مشق عشق با محوریت شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.

به گزارش....، حامد شبخیز مسئول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت:این جشنواره در راستای برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

وی افزود:این جشنواره با محوریت شهداء در هفته دفاع مقدس بصورت سراسری برگزار خواهد شد، ودر بخش جنبی این رویداد هنری مسابقات نقاشی وسایر آثار هنری نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان هرکدام از شهرستان‌ها به تناسب توانایی در زمینه‌های مختلف فرهنگی وهنری جشنواره‌هایی رابرگزار خواهند کرد، افزود: زبان هنر بهترین زبان برای انتقال ارزش‌هایی دفاع مقدس مخصوصا شهداء است.

وی افزود: خوشنویسی بهترین وماندگارترین روش برای انتقال فرهنگ ایثار وشهادت است و شهرستان ملکان تاکنون ۷ جشنواره در رده‌های شهرستانی، منطقه‌ای، استانی وکشور کرده است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، با بیان محوریت های این جشنواره خوش نویسی ادامه داد: این جشنواره در دوره رشته نستعلیق و رشته شکسته نستعلیق برگزار خواهد شد که به جوایز این برای نفرات برتر و رتبه اول ده میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره
رتبه دوم هشت میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره
رتبه سوم، شش میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره اعطا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: علاقه مندان شرکت کننده در این جشنواره آثار خود را بصورت jpg و با مشخصات خالق اثر از طریق پایگاه اینترنتی azarsh.ir و یا بصورت حضوری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکان و انجمن خوش نویسان این شهرستان ارسال نمایند.

ارسال نظرات