همه خانواده ها معتقدند که نباید ازدواج با عجله صورت بگیرد. زیرا لازم است که پیش از انتخاب همسر تمامی معیارهای واقعی یک فرد مورد مطالعه قرار گیرد. به همین دلیل گرفتن مشاوره پیش از ازدواج از افراد متخصص اهمیت بسیاری دارد.
کد خبر: ۹۵۳۰۲۸۱
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ازدواج یکی از مهمترین و بزرگترین تصمیماتی است که در زندگی می‌گیرید؛ چون فردی که به عنوان شریک زندگی خود انتخاب می‌کنید بعد از ازدواج در سبک زندگی، رفتار و.. شما و دوستانتان و محیط هایی که قرار است بعدها در آن حضور داشته باشید دخیل می‌شود، پس بهتر که در این انتخاب مهم زندگیتان عجول نباشید و با هیجان تصمیم نگیرید، و اجازه بدهید که مسیر عاقلانه و خردمندانه در پیش بگیرید و حتماً از مشاور و متخصص در این زمینه کمک بگیرید چراکه می‌تواند انتخاب اشتباه پیامد و تاوان سنگینی برای همه‌ی عمر شما به همراه داشته باشد.

اما سوال اساسی این است که آیا می‌توان تصمیمی را که همه جوانب زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد را صرفاً از روی علاقه و هیجان اتخاذ کرد؟

مشاوره پیش از ازدواج حداقل‌ترین فرصتی است که برای آینده به خودتان می‌دهید.

آیا زوج‌هایی را ندیده‌اید که در ماه‌های ابتدایی ازدواج، متوجه تصمیم اشتباهشان شده‌اند؟ یا زوج‌هایی که بعد از گذشت سال‌ها از زندگی مشترکشان هنوز احساس پشیمانی می‌کنند؟ همه و همه با چند جلسه زمان گذاشتن برای مشاوره پیش از ازدواج می‌توانست رخ ندهد.

اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که  چرا با اینکه برخی زوجین مشاوره پیش از ازدواج هم رفتن باز در زندگی خود به مشکلات جدی برخورد می‌کنند یا ازدواج‌شان در نهایت به جدایی ختم می‌شود؟

عمده‌ترین دلیل این پاسخ این است که افراد زمانی برای مشاوره پیش از ازدواج اقدام می‌کنند که تصمیم نهایی را برای، به ازدواج ختم کردن این رابطه گرفته‌اند و در واقع فقط از مشاوره برای کم کردن اضطراب درونی خود و عملی کردن تصمیم‌شان استفاده می‌کنند.

پس اگر قرار است از مشاوره قبل ازدواج نتیجه مطلوب گرفته شود بایستی قبل از تصمیم نهایی در ازدواج اقدام کنید و منتظر تصمییم‌گیری از سمت مشاور نباشید.

در نهایت مسئولیت این تصمیم با شماست و فقط مشاور پیامدهای این تصمیم و دنیای بعد از ازدواج را برای شما به تصویر می‌کشد.

مهدیه بادران، کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمایی

انتهای پیام/

ارسال نظرات