تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) ایستادگی در برابر ظلم و وابسته نبودن به قدرت های شرق و غرب را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۳۰۳۷۵
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

بهگزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین عزاداری سومین روز شهادت امام حسین(ع) نیروهای مسلح استان در حسینیه امام خمینی سپاه عاشورا، افزود: دفاع از اسلام و نظام  هم امر به معروف از نهی از منکر است چراکه امر به معروف و نهی از منکر از عوامل ثبات دهنده امنیت است.

وی با اشاره به ابعاد دیگر امر به معروف در جامعه اظهارداشت: امر به معروف باید با شیوه قلبی و با زبان خوش و برخورد زیبا همراه باشد تا بتواند اثرگذار باشد.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: وظیفه همه ما تذکر دادن و وظیفه قانون چیز دیگری است و امر به معروف و نهی از منکر در مسائل شخصی نیست، برای امر به معروف باید معروف و عوامل تاثیرگذار برای امر به معروف را بشناسیم تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

وی از بسیج، دانشگاه ها و آموزش و پرورش به عنوان عوامل تاثیرگذار  در خصوص امر به معروف و نهی از منکر یاد و بیان کرد:  این نهادها نقش مهمی در امر به معروف و سوق دادن جامعه سمت نیکی ها دارند.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: وظیفه همه بخصوص نخبگان جامعه در امر به معروف و نهی از منکر، به موقع و درست عمل کردن است

ارسال نظرات
آخرین اخبار