خبرهای داغ:

خوزستان آماده استقبال از زائران اربعین حسینی

با توجه به گرمای هوا و دمای بالا ۴۹ درجه در خوزستان همه اقدامات لازم برای آماده سازی زیرساخت‌های طریق الحسین تا پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان در حال آماده سازی است.
کد خبر: ۹۵۳۰۴۹۹
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، همه تمهیدات لازم برای برگزاری حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی و استقبال از زائران در استان خوزستان در نظر گرفته شده است و روزانه مسئولان مرتبط با این طرح‌ها از پایانه‌های مرزی استان بازدید و مسائل و نیازمندی‌ها را بررسی می‌کنند.

 

ضرورت تکمیل طرح‌های زیرساختی اربعین تا نیمه مرداد

 

در جلسه‌ای معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان خطاب به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان گفت: تمام پروژه‌های عمرانی مرتبط با اربعین باید تا ۱۵ مردادماه به پایان برسد.

 

آقای حیاتی بیان کرد: در مرز شلمچه و چذابه تمهیدات لازم برای عبور آسان و با امنیت زائرین در حال انجام است و دستگاه‌ها و کمیته‌ها پای کار هستند.

 

ایمن سازی مسیر‌های منتهی به مرز‌های خوزستان

 

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ، پروژه‌های ایمن‌سازی محور‌های منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است و تا نیمه مردادماه سال جاری به پایان می‌رسند.

 

تردد اتباع خارجی از مرز چذابه

 

در اربعین امسال اتباع خارجی نیز از مرز چذابه تردد می‌کنند و احتمال افزایش، زوار نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است.

 

ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح

 

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: همه متقاضیان حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال، اعم از افراد و گروه‌ها در سامانه اینترنتی «سماح» ثبت نام کنند.

 

محمد امین یاقوت افزود: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین می‌توانند از طریق سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام و یا حضوری به دفتر‌های فعال زیارتی مراجعه کنند.

 

وی گفت : اسامی و نشانی دفتر‌های فعال زیارتی در سراسر کشور از طریق سامانه جامع کارگزاران سازمان حج و زیارت به نشانی kargozaran.haj.ir در دسترس عموم مردم است.

 

تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مرز‌های خوزستان

 

مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با اقدامات صورت گرفته حتما آب آشامیدنی با کیفیت برای زائران حسینی در خوزستان تامین خواهد شد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

آب شرب در مرز‌ها به وسیله ماشین آلات استاندارد و خنک سازی آب هم با استفاده از از یخ‌های استاندارد تامین می‌شود.

 

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان: وضعیت آب آشامیدنی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه پایدار است و از این بابت مشکلی نیست.

 

محمد خانچی با اشاره به پایداری وضعیت تامین آب آشامیدنی در مرز‌های شلمچه و چذابه گفت: پروژه‌های متعددی در ۲ پایانه مرزی خوزستان مدنظر است و در تلاشیم که امسال اربعین متفاوتی را برای زائران رقم بزنیم.

 

وی افزود: در بحث راه‌ها تلاش می‌کنیم نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و به دنبال رفع آن‌ها باشیم. همچنین باید نواقص موجود در بحث سایبان و مه‌پاش‌هایی که در مرز چذابه اجرا شده، رفع شود.

 

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: هر چند سیستم سرمایشی پایانه‌ها را تقویت کردیم، اما از موکب‌ها تقاضا داریم به جای نصب چادر به سمت سازه ثابت بروند.

 

خوزستان آماده استقبال از زائران اربعین حسینی

 

نصب سایبان در پایانه‌های مرزی خوزستان

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ساخت ۱۰ هزار و ۳۳۰ متر سایبان ثابت و موقت برای اربعین حسینی امسال در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

 

ساخت مه پاش، استراحتگاه موقت، گیت بندی پایانه مسافری و ساخت سقاخانه از دیگر اقداماتی هست که در مرز‌های شلمچه و چذابه در حال انجام است.

 

آمادگی کرخه، چهارراه ورود زائران به خوزستان برای استقبال از راهیان اربعین

 

فرماندار کرخه گفت: ۷۰ موکب، سه آموزشگاه و ۲۰ فضای خوابگاهی در شهرستان کرخه آماده پذیرایی و اسکان از زائران اربعین حسینی هستند.

 

ستاری فر با اشاره به اینکه شهرستان کرخه در چهارراه عبوری زائران اربعین حسینی به مرز‌های شلمچه و چذابه است گفت: تمام زائرانی که از شمال خوزستان وارد استان می‌شوند برای حضور در مرز‌های شلمچه و یا چذابه باید از این شهرستان عبور کنند.

 

اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان هم از اختصاص اعتبار برای ساخت مجتمع رفاهی و سی سرویس بهداشتی در محوطه ورودی پایانه مرزی چذابه خبر داد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفته: عملیات چهارخطه کردن ۵ کیلومتر از محور اهواز-خرمشهر تا قبل از اربعین حسینی تکمیل خواهد شد.

 

طرح‌های برق رسانی و نصب ترانسفورماتور تا قبل از آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در دو مرز خوزستان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات خوزستان برای اربعین

 

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: امسال را توجه با گرمای هوا، اسکان زائرین در ۲ پایانه شلمچه و چذابه را تدارک دیدیم همچنین برنامه‌ریزی لازم برای بحث اسکان زائر در ورودی‌های استان انجام شده است.

 

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: با توجه به حجم بالای زائر و گرمای هوا باید تلاش کنیم که زائرین شبانه از ساعت پنج تا ۶ صبح حرکت کنند. در بحث آب که مسئله اصلی است باید اقدامات لازم انجام شود تا با مشکل مواجه نشویم.

 

موسوی گفت: در بحث اربعین امسال با توجه به شرایط اقلیمی، به ۳۰ میلیون بطری آب نیاز داریم البته این رقم حداقل است و احتمال افرایش آن وجود دارد.

 

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه روزانه بین یک و نیم تا ۲ میلیون نان برای زائرین نیاز است گفت: با توجه به حجم بالای زائرین، بحث نان باید مور توجه باشد.

 

خوزستان آماده استقبال از زائران اربعین حسینی

 

اعلام دارو‌های ممنوعه اربعین در عراق

 

بنا به اعلام رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، همراه داشتن قرص‌های "استامینوفن کدئین‌دار"، "دیازپام"، "فلورازپام"، "ترامادول"، "متادون" و "بوپرنورفین (b ۲) " و همچنین دارو‌های بیماری صرع و سرطان که به‌نوعی از مواد مخدر تشکیل شده است بر اساس قوانین داخلی کشور عراق جرم محسوب می‌شود.

 

درصورت کشف هر کدام از این دارو‌ها ضمن ممانعت از ادامه سفر زائر، برای وی پرونده قضایی تشکیل می‌شود و به مراجع قضایی عراق معرفی خواهد شد.

 

افزایش دروازه‌های عبور زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی شیب عراق

 

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان از افزایش گیت‌های عبور تردد زائران در پایانه مرزی شیب کشور عراق برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.

رستم عیدی پور گفت: تلاش داریم تردد زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه و پایانه شیب به سهولت انجام شود.

 

تامین آرد برای مواکب اربعین حسینی

 

محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز بر تخصیص سهمیه آرد ویژه اربعین به شهرستان‌های در مسیر‌های منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه جهت تامین نیاز زائران و خادمین اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد.

 

گفتنی است ۱۵شهریور ۱۴۰۲ مطابق با ۲۰ صفر روز اربعین حسینی است. حرکت تدریجی زائران اربعین به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه از روز‌های آغازین ماه صفر شروع و چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.

 

اربعین پارسال حدود ۱.۲ میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز‌های رسمی چذابه و شلمچه راهی کربلای معلا شدند تا در کنگره جهانی اربعین حضور یابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار