معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور؛
معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: یکی از اولویت های سازمان راهداری بسیج کردن تمامی ناوگان اتوبوسرانی برای بحث جابجایی زائران در ایام اربعین است که در این راستا تعداد ۷ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی قطعی شده است.
کد خبر: ۹۵۳۰۶۵۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، داریوش امانی معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ظهر دوشنبه در بازدید از زیرساخت های منتهی به پایانه مرزی مهران با اشاره به اینکه اقدامات گسترده ای توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در مسیر ایلام - مهران انجام گرفته است، گفت: با توجه به ایام اربعین پل صلواتی واقع در این مسیر از پرترددترین نقاط این محور است که از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و تا دو هفته آینده نیز به بهره برداری می رسد و زیر بار ترافیک خواهد رفت. 

 

وی افزود: همچنین در راستای تسهیل در تردد زوار، با وجود اینکه مشکلات مربوط به پایانه برکت در شرح وظایف سازمان راهداری نیست، بر طبق نظر ستاد اربعین در سال جاری این امر به راهداری واگذار شد که این پروژه نیز با پیشرفت خوبی چون آسفالت محوطه، نصب آبسرد کن، خوابگاه رانندگان در حال تکمیل شدن است.

 

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار خوبی نیز در پایانه مرزی مهران از سوی سازمان راهداری نسبت به سال گذشته همچون سایبان ها، تونل های سرد و تعداد افزایش گیت های ورودی و خروجی جهت سهولت در تردد زائران صورت گرفته، تمام پروژه های حوزه راهداری تا ۲ هفته قبل از ایام اربعین تکمیل خواهند شد. 

 

امانی با تاکید بر اینکه زائران باید زمان سفر خود را چون سال گذشته مدیریت کنند گفت: زائران عزیز با توجه به کمبود ناوگان اتوبوسرانی تا حد امکان از خودروهای شخصی و با ظرفیت کامل استفاده کنند، همچنین در این رابطه در سال جاری از ظرفیت اتوبوس‌ کشورهای همسایه نیز برای جابجایی زائران اربعین استفاده خواهد شد. 

 

این مقام مسئول گفت: یکی از اولویت های سازمان راهداری بسیج کردن تمامی ناوگان اتوبوسرانی برای بحث جابجایی زائران در ایام اربعین است که در این راستا تعداد ۷ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی قطعی شده است.

 

امانی ادامه داد: همچنین از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ در بحث تامین اتوبوس برای جابجایی زائران استفاده خواهد شد.

 

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی تردد نزدیک به ۵ میلیون زائر در ایام اربعین پیش رو و کمبود اتوبوس برای جابجایی زائران در تلاش هستیم از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی کشورهای همسایه به صورت استیجاری استفاده کنیم.

ارسال نظرات