رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تربت جام از اعزام گروه‌های جهادی مهارتی در این مرکز با همکاری بسیج سازندگی به نقاط محروم و دورافتاده شهرستان به مناسبت هفته ملی مهارت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۰۶۹۲
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت جام، نیکبخت با اعلام این خبر، اظهارکرد: همزمان با ایام محرم و به مناسبت هفته ملی مهارت، گروه‌های جهادی مهارتی در این مرکز تشکیل و اولین اردوی جهادی مهارتی با همکاری بسیج سازندگی در نقاط محروم و دور افتاده شهرستان برگزار شد.

 رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تربت جام،افزود: هدف از ایجاد گروه‌های جهادی مهارتی، ترویج آموزش‌های مهارتی در نقاط روستایی، محروم و دورافتاده و همچنین ارتقای فرهنگ کار جهادی و محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی است.

وی تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد روستاهای محروم و مرزی شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد، باید از ظرفیت جوانان مهارت‌آموخته این مرکز در اردوهای جهادی استفاده و نقش موثری در آبادانی و محرومیت‌زدایی این مناطق ایفا کرد.

نیکبخت، ادامه داد: اولین گروه جهادی مهارتی شامل 10 رشته شغلی از جمله جوشکاری، لوله‌کشی ساختمان، برق‌کشی ساختمان، تعمیر کولر آبی، تعمیر خودرو و...، به روستای حسنک واقع در ۵۵ کیلومتری از مرکز شهرستان اعزام شد. برنامه ریزی شده است که اردوهای جهادی مهارتی به صورت متوالی در دیگر روستاهای محروم شهرستان ادامه یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها