خبرهای داغ:
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شركت توزیع برق همدان تأکید کرد

ضرورت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار با توجه به افزایش دمای هوا

همدان-مدیرامور دیسپاچینگ وفوریت‌های شركت توزیع برق همدان باتأکید برضرورت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار باتوجه به افزایش دمای هوا گفت:مردم استان صرفه‌جویی لازم را در مصرف برق،به ویژه در این ساعات داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۳۰۷۵۸
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایرج افشار با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق در پیک تابستان اظهار كرد: در فصل تابستان با افزایش درجه حرارت هوا در سطح استان، مشتركین وسایل سرمایشی خود را وارد مدار می‌كنند که باعث افزایش مصرف برق می‌شود.

وی با بیان اینكه افزایش مصرف برق تاثیر زیادی در بالا رفتن پیك مصرف استان و كشور دارد، گفت: در مناطق جنوبی از ماه‌های گذشته گرما آغاز شده و كولرهای مشتركین وارد مدار شده است.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شركت توزیع برق همدان عنوان كرد: در همدان و شهرهای شمالی كه به نسبت سایر استان‌های كشور خنك هستند، این مسئله دیرتر اتفاق می‌افتد و اغلب تیر و مرداد ماه بیشترین گرما در سطح استان را شاهد هستیم كه درجه دمای هوا افزایش پیدا می‌كند.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار با توجه به افزایش دمای هوا افزود: در سطح استان همدان وقتی درجه حرارت افزایش می‌یابد به نوعی با هر یك درجه افزایش دمای هوا، در بخش خانگی حدود سه یا چهار درصد رشد بار را شاهد هستیم و این باعث افزایش پیك بار استان می‌شود.

افشار خاطرنشان كرد:‌ خوشبختانه تا امروز پیك گذشته را نداریم و امیدواریم همین روند را هم‌استانی‌ها داشته باشند و مدیریت مصرف صورت گیرد چراکه این اقدام نسبت به پایداری شبکه کمک خواهد کرد.

وی گفت: در استان همدان هفت نیروگاه خورشیدی نیز فعال است و حدود 31 مگاوات بارگیری از این نیروگاه‌ها انجام می‌شود كه كمكی بزرگی در زمان پیک بار هستند.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شركت توزیع برق همدان از مشتركین خانگی استان خواست كه برنامه‌ریزی لازم را در مصرف برق داشته باشند و افزود: در كشور ایران از ساعت 13 تا 15 بیشترین پیك بار مصرف برق وجود دارد كه استان همدان را هم شامل می‌شود و امیدواریم مردم استان صرفه‌جویی لازم را در مصرف، به ویژه طی این ساعات داشته باشند تا با موفقیت از پیك عبور كنیم.

وی با بیان اینكه در حال حاضر افزایش درجه دمای هوا وجود دارد و پست‌های عمومی افزایش بار را داشته‌اند، ادامه داد: در فصول گرم سال گاهی اتفاق می‌افتد كه فیوزسوزی و مشكلاتی در پست‌ها پیش می‌آید و اگر حادثه‌ای اتفاق بیافتد نیروهای ما در مركز پاسخگویی به صورت 24 ساعته فعال هستند و پاسخگوی مردم خواهند بود و در کوتاه‌ترین زمان نسبت به برطرف شدن اتفاقات اقدام خواهد شد.

افشار با بیان اینكه در حوزه سیستم کنتاکت سنتر (Contact Center) با ۹ خط دیماندی در استان پاسخگوی مردم هستیم، گفت: هر خط می‌تواند 30 تماس را همزمان پاسخگو باشد و با 21 نفر اپراتور پاسخگویی به مردم در سطح استان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینكه كارشناسان كنترل شبكه نیز در بخش‌های صنعتی و كشاورزی بار شبكه را كنترل می‌كنند، خاطرنشان كرد: در این بین كار با كنتورهایی كه رویت‌پذیری دارند، آسان بوده و بخش‌هایی كه اضافه دیماندی داشته باشند، توسط نیروهای كنترل شبكه تذكر داده می‌شود.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شركت توزیع برق همدان بیان كرد: بخش‌های صنعتی و كشاورزی موظف هستند طبق تفاهمنامه بیشترین همراهی را داشته باشند تا در بخش خانگی و تجاری هیچ مشكلی نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات