کودکان و نوجوانان دیلمی به یاد شهدای کربلا به سوگ نشستند

به مناسبت ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان کودکان دیلمی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان کانون به یاد شهدای کربلا به سوگ نشستند.
کد خبر: ۹۵۳۰۹۲۳
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

کودکان و نوجوانان دیلمی به یاد شهدای کربلا به سوگ نشستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیلم در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم به همه مسلمانان و شیعیان جهان گفت: ماه محرم و صفر فرصتی مناسب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه جانسوز کربلاست ، و قطعا اجرای برنامه های مذهبی برای کودکان و نوجوانان فرصت مناسب برای بازگو کردن قصه کربلاست و درس های مهم به کودکان را یادآوری می نماید.

حجت الاسلام آیت اندرزیان با اشاره به اینکه آشنایی کودکان و نوجوانان با وقایع و ارزشهای محرم و عاشورا ضروری است افزود: انس کودکان و نوجوانان با آیین‌های دینی و معنوی باعث هدایت فکری و روحی این قشر بر اساس آموزه های قرآن و عترت می شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دیلم نیز ضمن تسلیت ماه محرم به همه کودکان و نوجوانان افزود: مجموعه کانون پرورش فکری با همکاری کادر مربیان همیشه سعی کرده با توجه به مناسبت های ملی و مذهبی ، برنامه های مختلفی را در راستای آشنایی و آگاهی بیشتر  این قشر از جامعه مورد توجه و اهمیت قرار بدهد.

قمر غلامیان یکی از اهداف این برنامه را آشنایی کودکان و نوجوانان با ارزش های تاریخی واقعه کربلا برشمرد و افزود: این برنامه ها علاوه بر افزودن آگاهی و دانش به کودکان و نوجوانان باعث ترویج فرهنگ عزاداری و گسترش شور حسینی را به همراه داشته و قطعا تاثیر بسزایی در بین نسل های امروزی در جامعه را به دنبال دارد.

گفتنی است کودکان و نوجوانان با اجرای نوحه خوانی ابوالفضل قنواتی و سنج و دمام به همت هیئت ابوالفضل العباس و سینه زنی به عزاداری پرداختند و درادامه به دختران شال و روسری و به پسران وسایل رنگ آمیزی جهت حضور در مسابقه اهداء شد.

یادآور می شود این برنامه  به همت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دیلم ویژه کودکان و نوجوانان برگزار گردید.

ارسال نظرات