خبرهای داغ:
معاون وزیر جهاد کشاورزی : احداث کارخانه قند ۱۰ هزار تنی شهدای دزفول زمینه ساز ایجاد اشتغال و رشد تولید است.
کد خبر: ۹۵۳۱۱۱۱
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی طی سفری یک روزه به استان خوزستان ضمن بازدید از مزارع کنجد مقاوم به ریزش و کارخانه قند شهدای دزفول گفت: امسال رکورد خرید گندم در طول تاریخ استان خوزستان شکسته شد.

 

علیرضا مهاجر با بازدید از مزارع کنجد مقاوم به ریزش، از کارخانه قند ۱۰ هزار تنی درحال احداث شهدای دزفول نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت این کارخانه قرار گرفت.

 

وی در حاشیه این بازدید گفت: امسال رکورد خرید گندم در طول تاریخ استان خوزستان شکسته شد.

 

مهاجر در ادامه اظهار کرد: امسال بیش از ۲ میلیون تن گندم در خوزستان تولید شد که از این میزان بیش از یک میلیون ۷۱۸ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان عزیز خریداری شد.

 

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به خرید بیش از ۷۰ هزار تن گندم بذری در استان خوزستان، یکی از اهداف مهم این سفر را حضور در میان کشاورزان و تشکر از زحمات این عزیزان سخت کوش برشمرد .

 

وی همچنین از کارخانه قند ۱۰ هزار تنی در حال احداث شهدای دزفول بازدید کرد و گفت: یکی از اهداف مهم پس از پایان مراحل ساخت این کارخانه تولید شکر از چغندر قند تولید شده در استان خواهد بود.

 

مهاجر در ادامه پس از بازدید از شرکت کشت و صنعت شهید رجایی و مزارع کنجد مقاوم به ریزش گفت: با توجه به اهمیت و امکان برداشت مستقیم این محصول با کمباین، کشت کنجد مقاوم به ریزش برنامه آتی ما برای استان‌های جنوبی کشور خواهد بود.

 

معاون امور زراعت همچنین از مجموعه نیشکر کارون شوشتر بازدید کرد و بیان داشت: دو منظوره کردن کارخانه قند و تولید شکر با استفاده از نیشکر و چغندرقند از دیگر اهداف مهم در استان خوزستان است.

 

مهاجر در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی کارخانه قند ۱۰ هزار تنی شهدای دزفول شاهد ایجاد اشتغال و رشد تولید در استان خوزستان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار