خبرهای داغ:
امام جمعه قصرشیرین گفت: دین مبین اسلام و نهضت عاشورا نجات بخش بشریت است از این رو با توجه به‌ کارامدی الگوی حماسه حسینی(ع) ، دنیا به‌ویژه دنیای غرب در سطوح حساسش یعنی قشر دانشمندان، متفکران، انسان های با وجدان، روشنفکران و جوانانش، تشنه اسلام است.
کد خبر: ۹۵۳۱۲۶۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین با تسلیت ایام محرم، افزود: دنیای غرب تشنه اسلام و مکتب و درسی از زندگی است که آن ها را از هزاران دشواریِ واقعیِ زندگی(نظیر احساس ناامنیِ روحی، عدم آرامش، تنهایی، افسردگی، تزلزل و عدم اطمینان و سکینه روحی، احساس غربت و انکسار) نجات دهد.

وی اظهار کرد: یکی از اندیشمندان ایرانی گفته بود: «امروز غرب در جستجوی چهره‌هایی مثل شیخ انصاری و ملاصدرا است.» چون زندگی، معنوّیات و ارزش های آن‌ها، امروز چهره‌ها و متفکرین غربی را جذب می‌کند، منبع سرشار این حقایق و ارزش‌ها، معارف اسلامی، و در قلّه و اوج این معارف، معرفت عاشورایی است.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: مسئولیت ما این است که این معارف را در مقابل چشم مردم دنیا قرار دهیم، امروز حسین بن علی(ع) می‌تواند دنیا را نجات دهد، در زمان ما هم، یک نفر پیدا شد که گفت «اگر من تنها بمانم و همه دنیا در مقابل من باشند، از راهم برنمی‌گردم.» آن شخص، امام راحل (ره) بود که ما دیدیدم، یک انسان حسینی و عاشورایی چه کرد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: اگر همه ما عاشورایی باشیم، حرکت دنیا به سمت صلاح، سریع و زمینه ظهور ولیّ مطلقِ حق فراهم خواهد شد و باید این مفاد برای مردم بیان شود.

وی با اشاره به تأملی بر واژه راهبردی گریه سیاسی گفت: امام خامنه‌ای فرموند : «دین و دولت به یکدیگر آمیخته است؛ نه مثل ۲چیزی که به هم وصل شده باشند. دین و دولت یک چیز است از این رو در اسلام دین و دولت از یک منبع و یک منشأ سرچشمه می‌گیرد و آن، وحی الهی است» و سیاست در متن طرح‌های تربیتی و عرفانی اسلام است.

او در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به شکست دشمن در جنگ روانی برای اختلال در مراسم عزاداری حسینی گفت: «سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیات‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدت‌ها قبل از ایام محرم آغاز شده بود.

وی بیان کرد: اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی که قصد انجام اقدام های متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران را داشتند، بازداشت شدند و مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری در سراسر نقاط کشور با وجود گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: با وجود تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکست‌ها تکرار خواهدشد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه ابزار آمریکایی «تحریم» چگونه باعث تضعیف واشنگتن می‌شود؟ گفت: طی سال‌های اخیر کشورهای مختلف آموخته‌اند از طرق گوناگون سیاسی و اقتصادی، بر تحریم‌های آمریکا غلبه کنند. در بُعد اقتصادی، کشورهای مختلف مورد تحریم از جمله ایران، روسیه، چین و ونزوئلا تلاش کرده‌اند که همکاری‌های اقتصادی میان خود را تقویت کنند و حتی در معاملات، ارزهای دیگر را جایگزین دلار کنند.

او افزود: به نظر می‌رسد به خطر افتادن هژمونی آمریکا و کاهش ارزش دلار به‌دلیل تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای مختلف اکنون به دغدغه جدی بسیاری از مقامات واشنگتن و کارشناسان تبدیل شده است و آنان ضمن اخطار نسبت به این موضوع، خواستار تغییر سیاست‌های واشنگتن شده‌اند.

وی افزود: جایگزینی دلار با ارزهای دیگر و تعمیق روابط اقتصادی کشورهای تحریم‌شده با یکدیگر عملاً باعث تضعیف دلار شده و این به‌معنای تضعیف جایگاه اقتصادی آمریکا در جهان است.

او همچنین در ادامه با اشاره به این سوال که چرا روسیه به‌دنبال حل و فصل مناقشه قره باغ است؟ اذعان کرد: دولت باکو برای رسیدن به خواسته‌های جاه‌طلبانه خود که همان احداث کریدور «زنگه‌زور» است، حاضر نیست به تنش در منطقه پایان دهد و به بهانه‌های مختلف و متهم‌کردن ارمنستان و اخیراً روس‌ها، سعی دارد همه اختلافات را گردن دیگران انداخته و خود را در این ماجرا طرف مظلوم و بر حق نشان دهد.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان‌ و تبریک روز خبرنگار از تمامی فعالان این عرصه در راستای انعکاس اخبار و اطلاعات و رویدادها و حقایق موجود قدردانی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار