خبرهای داغ:
رئیس هیئت امنای بنیاد هدایت کشور: طرح آبرسانی غدیر سبب ترویج امید آفرینی در خوزستان شده است.
کد خبر: ۹۵۳۱۴۶۱
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رئیس هیئت امنای بنیاد هدایت کشور در جمع کارکنان طرح بزرگ آبرسانی غدیر با اشاره به اجرای این طرح بزرگ گفت: در این زمینه تنها آبرسانی انجام نمی‌شود بلکه امید آفرینی در جامعه ترویج داده می‌شود.

 

ترویج امید آفرینی در خوزستان با اجرای طرح آبرسانی غدیر

 

حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی اظهار کرد: کاری که شما برای ابر پروژه آبرسانی که در یکی از حساس‌ترین مناطق ایران اسلامی انجام می‌دهید بسیار بزرگ است؛ لذا از جهت مختلف کار شما نیز مقدس است.

 

وی افزود: مهم‌ترین بخش کار شما این است که آبرسانی انجام می‌دهید و آن هم در محلی مثل خوزستان که گرمای طاقت فرسا دارد؛ لذا شغل شم هم احسن الاعمال و هم اعظم الاعمال به حساب می‌آید.

 

رئیس هیئت امنای بنیاد هدایت کشور تصریح کرد: وقتی در این گرما و در مسیر‌های مختلف کاری را انجام می‌دهید تا به جمعیت کثیری از استان که حدود ۲۶ شهر و بیش از یک هزار روستا را در بر می‌گیرد یعنی کاری با سختی‌های خاص خود چه در فصل تابستان و چه در زمستان انجام می‌دهید.

 

حجت الاسلام مشهدی آقایی عنوان کرد: در این مسیر برخی مثل کارگران و مهندسان در خط مقدم هستند و برخی دیگر عقب‌تر برای این جهاد کار را اداره می‌کنند.

 

وی ادامه داد: این جهاد از آن جهت افضل است، چون سخت‌ترین بوده و از آن جهت احسن، چون کار آبرسانی بسیار زیبا است.

 

رئیس هیئت امنای بنیاد هدایت کشور اظهار کرد: در این راستا تنها آبرسانی انجام نمی‌شود بلکه امید به جامعه ترویج داده می‌شود، چون بزرگترین جهاد، جهاد امید است و آبرسانی با توجه به اینکه آب شریان حیات است، کاری امید رسانی به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام مشهدی آقایی ادامه داد: زمانی که از بیرون به پروژه غدیر نگاه می‌شود، خواهیم دید که فقط خوزستان نیست که امید ترویج داده شده بلکه فرهنگ «ما می‌توانیم» را در کشور ساری و جاری شده است یعنی می‌توان در سخت‌ترین شرایط و گرم‌ترین هوا کار کرد و کار را به درستی پیش برد.

 

رئیس هیئت امنای بنیاد هدایت کشور گفت: اگر روستایی یک روز زودتر آبرسانی شود آنگاه با این کار نیز آب شرب برای مردم زودتر فراهم می‌شود.

 

طرح انتقال آب رودخانه دز شامل احداث آبگیر از کانال، احداث بزرگترین ایستگاه پمپاژ آب در کانال سد دز به ظرفیت ۱۰ کیلومتر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس تا مخزن متعادل کننده، احداث خط لوله فولادی انتقال آب به طول ۷۴ کیلومتر و با قطر ۲ هزار و ۴۰۰ میلی متر، احداث خط انتقال برق و ایستگاه پمپاژ شهید چمران در دو فاز و مجموعاً ۵ مترمکعب در ثانیه و خطوط انتقال به طول ۹ کیلومتر است.

 

همچنین با مجموعه اقدامات شبانه روزی، فشرده، جهادی و تأمین به موقع اعتبارات، این پروژه بزرگ در ۱۰ ماه اجرا شد که ۲۶ شهر از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد، حمیدیه، رفیع، بستان و هزار روستا با جمعیت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم خوزستان از آب شرب با کیفیت و پایدار طرح آبرسانی غدیر بهره مند می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها