وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز پنج شنبه هفته گذشته در حالی از مراکز درمانی شهرستان ری بازدید کرد که کلیه بانک ها، ادارات دولتی و خصوصی به دلیل گرمای هوا تعطیل بود اما گفته می شود که ایشان تحت فشارهای آقای یزدیخواه نماینده مردم تهران ری و شمیران در مجلس شورای اسلامی که پیگیر سفر وی به این شهرستان بوده بدون برنامه مجبور به حضور در شهرری شده است.
کد خبر: ۹۵۳۱۴۶۸
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

بازدید وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان های ری ؛ حاشیه هایی  به دنبال داشت و صدای خیلی از مردم و اصحاب رسانه را در آورد.

ظاهرا اجبار برای سفر به ری و به ظن حقیر نداشتن حرف برای گفتن یکی از دلایل بی برنامگی  آقای عین اللهی در این برنامه بود. طبق اعلام فرمانداری شهرستان ری قرار بود ساعت 9 صبح بازدید از پروژه ها آغاز شود اما برنامه با یک ساعت تاخیر آغاز شد حتی گفته می شود که این برنامه شب قبل کنسل شده بود اما اصرار نماینده مردم ری در مجلس شورای اسلامی پای وزیر را به شهرری باز کرد که امیدواریم جناب آقای عین اللهی پاسخ این چرا ها و اما و اگر ها را بیان کنند.

استفاده از آجر برای بستن در سرویس بهداشتی

 اولین مقصد جناب عین اللهی، بیمارستان شهدای هفتم تیر بود ؛ دقایقی از قبل از حضور ایشان در بیمارستان، شهروندانی که در محوطه بیمارستان سرگردان بودند انتقادات بیشماری نسبت به ارائه خدمات در این بیمارستان داشتند؛ تاخیر در پذیرش بیمار، آموزشی بودن بیمارستان به رغم حساسیت آن به دلیل قرار گرفتن در مسیر ورودی استانهای مختلف به تهران و اولین بیمارستان نزدیک به شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک خاورمیانه در جنوب تهران، پایین بودن سطح درمان و فرستادن بیمار به مطب ها و درمانگاه های خصوصی از سوی پزشکان این مرکز، نبود نظافت بویژه   سرویس های بهداشتی که حتی   به دلیل خراب بودن دستگیره های توالت ،  پشت درب آجر گذاشته اند. یکی دیگر از همراهان بیمار می گوید: 30 میلیون تومان هزینه کرده ام و حالا برای ادامه درمان باید به مطب دکتر بروم.

چند دقیقه مانده به ورود وزیر بهداشت به داخل بیمارستان، نگهبان این مجموعه اقدام به پراکنده کردن و اخراج همراهان بیماران که در فضای سبز و محیط بیمارستان نشسته بودند، صدای چند نفر از آنان را در آورد که با مداخله عوامل تشریفات دوباره زیراندازهایشان  را پهن کردند و در همانجا نشستند.

 

کسی برکنار نشده؟!

آقای عین اللهی از پیشرفت صفر درصدی پروژه طرح  توسعه بیمارستان شهدای هفتم تیر که از مصوبات سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهوری   در بهمن ماه سال 1401 بود، اظهار نارضایتی کرد و به صورت تلفنی جویای عدم اجرای پروژه شد و در میانه راه صحبت از برکناری مسئولان و ناظران و مجریان طرح سخن به میان آورد اما برای اطمینان از صحت موضوع و مشخص شدن برکناری شخص یا اشخاص خاطی و سهل انگار موضوع را از شخص وزیر پرسیدم که در پاسخ اعلام کرد کسی را برکنار نکردیم و موضوع را بررسی می کنیم.

سرگردانی خبرنگاران  

ظاهرا سین برنامه به هم خورده بود خبرنگاران نمی دانستند که مقصد بعدی وزیر برای بازدید کدام بیمارستان است، عده ای به بیمارستان خیر ساز الهام در کهریزک رفتند و عده ای به سمت بیمارستان آیت الله فیروز آبادی حرکت کردند. اما وقتی به بیمارستان فیروزآبادی رسیده بودند متوجه رفتن وزیر به کهریزک شدند و دوباره برگشتند؛ همین بلاتکلیفی   موجب شد تا یک گروه از خبرنگاران از مصاحبه با وزیر باز بمانند.  بازدید از بیمارستان رازی، دارالشفاء کوثر آستان حضرت عبدالعظیم  و اورژانس سیار هم در حالی از برنامه حذف شد که پرسنل این مراکز درمانی در گرمای وضعیت هشدار  تا آخرین لحظه برای حضور وزیر بهداشت چشمشان  به در خشک شد.

 

خبر برکناری رئیس بیمارستان در آب نمک

ضمن احترام به همکاران زحمت کش خبرگزاری صدا و سیما؛ بعضی از مسئولان، رسانه را فقط دوربین ؛ آن هم از نوع دوربین های صدا و سیما می دانند. هر خبری را برای هر خبرنگاری بیان نمی کنند. اقای وزیر که صبح از پاسخ به خبرنگار بسیج درخصوص برکناری مسئولان، این موضوع را  تایید نکرده بود، اما همان شب درگفتگو با یوسف سلامی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خبر تازه ای را از آب نمک بیرون آورد و از برکناری رئیس بیمارستان شهدای هفم تیر  خبر داد.  

 

خبر افتتاح بخش قلب بیمارستان فیروز آبادی هم در آب نمک  رفت

 

این پایان ماجرا نبود. آقای وزیر که از امکانات و تجهیزات بیمارستان فیروز آبادی هیجان زده شده بود، بعد از انجام مصاحبه در جمع خبرنگاران، برای لحظاتی تصمیم گرفت دوباره با حضور دوربین صدا و سیما از   پروژه اتاق عمل رونمایی کند؛ اما بلافاصله منصرف شد و برای اینکه خبر نسوزد، آن را در آب نمک فرو کرد و تصمیم گرفت این پروژه را در هفته دولت بهره برداری کند.

آقای عین اللهی!!  تاکید شما برای مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما به تصور پر مخاطب بودن ، توهین به خبرنگاران سایر خبرگزاری ها و رسانه بود و نگه داشتن این پروژه برای رونمایی در هفته دولت هم تخطی از منشور خدمت رسانی صادقانه رئیس جمهور برای خدمت مستمر به مردم  و رفع گره ها و مشکلات آنها است و این بیمارستان که اکنون تجهیز شده همین الان هم باید  افتتاح شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و شما باید به فکر دست و پا کردن پروژه های جدیدتری برای افتتاح در هفته دولت باشید.  

برکنار شدن حق وزیر است یا دیگران!؟

آقای وزیر! اینکه رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر بعد از شش ماه از سفر رئیس جمهور به شهرری در اجرای مصوبه طرح توسعه بیمارستان کم کاری ، تساهل و یا ترک فعل کرده  درست؛ اما در این مدت شما کجا بودید؟ چرا در طول این شش ماه پیگیری نکردید . پروژه ای که شش ماه صفر درصد پیشرفت فیزیکی داشته تعیین ضرب الاجل سه ماهه نوشدارو بعد از مرگ سهراب است و شما با تاخیر شش ماهه مردم شهرری را از نعمت استفاده از یک مرکز درمانی مناسب محروم کردید.   

آقای وزیر!  تسبیج را می بوسیم و روی چشمانمان می گذاریم؛ اما ای کاش به جای تسبیح زدن در بازدید ها یک دفتر یادداشت برای پیگیری برنامه ها در دست می گرفتید و  لحظه به لحظه؛ تماس ها، بازدیدها، اخطارها، هشدارها، برنامه ها، طرحها، پیشنهادها، انتقادها، معضلات، راهکارها و غیره را در آن ثبت و ضبط می کردید.

همچنین شاید حضور فیزیکی شما در محل اجرای پروژه ها به خاطر وسعت کار و مسئولیت تان مقدور نباشد اما در این مدت می توانستید با حرکت دادن انگشتانتان با یک تماس تلفنی موضوع را دنبال کنید همان طور که در روز بازدید با تلفن موضوع را پیگیری کردید.

آقای وزیر ! بگذارید انگشتهایتان راه برود     

 

آقای وزیر ! امروز با وجود وسایل متنوع ارتباط جمعی و رسانه ای؛ دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده و همان طور که یک اتفاق کوچک در گوشه ای از یک روستا بیفتد تمام روستا از آن مطلع می شوند، کوچکترین اتفاق در یک گوشه  دنیا به سراسر دنیا مخابره می شود. هرچند تاثیر و اهمیت حضور فیزیکی و بازدید ها را انکار نمی کنیم، اما  شیوع ویروس کرونا دریچه های بزرگی را به روی مردم دنیا باز کرد و تجربیات ارزشمندی در این مدت کسب کردیم  در سطح کشور هم بسیاری از سمینارها، همایش ها، جلسات و برنامه ها و حتی کلاس های درس به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شد که تجربه خوبی بود.

اقای وزیر!! تا فرا رسیدن اولتیماتومی که برای سه ماه آینده  مشخص کرده اید، می توانید هر روز با حرکت انگشتان خود فقط با یک تلفن پیگیر کارها باشید. بگذارید انگشتهایتان راه برود.     

  

الاحقر؛ علی اشرف خانلری

ارسال نظرات