تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعتی مناطق محروم؛ دو رویکرد مهم صمت در دولت سیزدهم

تبریز- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تکمیل زنجیره ارزش و سرمایه گذاری های جدید در شهرهای کمتر توسعه یافته بر اساس سیاست توسعه متوازن، از جمله سیاست های وزارت صمت در دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۹۱
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدجعفرعظمایی با بیان اینکه بالغ بر 70 درصد تعداد جوازهای ایجادی و توسعه صنعتی در دو سال گذشته برای خارج از مرکز استان و در دیگر شهرستانها صادر شده است؛ افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۴۵۰۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع کسب و کار در حوزه صنعت صادر گردیده که نشان از علاقه مندی به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان است.

وی ادامه داد: در همین مدت تعداد ۳۳۰ فقره جواز توسه‌ای برای ارتقای ظرفیت و تنوع محصولات برای توسعه واحدهای صنعتی موجود صادر شده است که حاکی از علاقمندی صنایع موجود به افزایش ظرفیت و تنوع محصولات و توسعه فعالیتهای صنعتی در استان است.

عظمایی گفت: استان با دارابودن 2900 طرح ایجادی و توسعه ای در دست اجرا و دارای پیشرفت فیزیکی بالا در داخل و خارج شهرکهای صنعتی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در صورت تامین مالی از سوی بانک ها برای خرید ماشین آلات و تجهیز خطوط تولید و همچنین تامین زیرساختها نظیر انرژی، امکان به بهره برداری رسیدن حداقل 500 طرح صنعتی با پیش بینی اشتغال 12 هزار نفر تا پایان سال فراهم می شود.

وی اضافه کرد: عمده گروه های صنعتی این تعداد طرح، شامل صنایع غذایی، پلاستیک و شیمیایی، صنایع فلزی و نساجی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار