خبرهای داغ:
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:با هوشیاری ماموران مرزبانی هنگ مرزی دشت آزادگان از ورود یک محموله سلاح و مهمات جنگی به کشور جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۵۳۱۸۶۶
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران مرزبانی و در راستای مبارزه بی امان با قاچاق سلاح و مهمات و انسداد مرزی و در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود محموله سلاح و مهمات قاچاق از طریق تالاب مرزی هورالعظیم به کشور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی هنگ مرزی دشت آزادگان قرار گرفت.

 

وی اظهار کرد:ماموران مرزبانی پس از اقدامات اطلاعاتی به مدت سه هفته با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و با استفاده از اطلاعات دریافتی و بهره‌گیری از تجهیزات الکترونیکی، محل دپوی محموله سلاح و مهمات جنگی قاچاق را در یکی از معابر نزدیک میله‌های مرزی در هورالعظیم شناسایی و با رعایت ملاحظات حفاظتی و ایمنی، محموله متشکل از ۱۰ قبضه اسلحه کلت کمری، ۴۸۰ فشنگ جنگی کلاشینکف و ۱۹تیغه خشاب کلت را کشف و ضبط کردند.

 

این مقام ارشد مرزبانی خوزستان با اشاره به پیامد‌های سوء امنیتی سلاح در کشور اذعان کرد: قاچاقچیان با دپوی این محموله منتظر فرصتی بودند تا به دور از چشمان مرزبانان آن را به درون خاک کشورمان انتقال دهند که مرزبانان با هوشیاری کامل از ورود این محموله جلوگیری کردند.

 

سردار پاکباز با بیان اینکه قاچاقچیان که تبعه کشور مقابل بوده‌اند شناسایی و این موضوع از طریق اقدامات دیپلماسی در حال پیگیری است گفت: محموله کشف شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها