خبرهای داغ:

خبرنگاران و رسالت امیدآفرینی در جامعه

شاهرود_ خبرنگاران به عنوان بازوان قدرتمند نظام اسلامی می‌توانند در عرصه امید آفرینی در جامعه بسیار اثرگذار بوده و از این قدرت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۵۳۲۱۶۳
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

خبرنگاران و رسالت امیدآفرینی در جامعهبه گزارش خبرنگار بسیج، در سال‌های اخیر و بویژه بعد از فتنه سال ۱۴۰۱ اثرگذاری رسانه و فضای مجازی بیش از پیش بر همگان آشکار شد و مشخص گردید دشمن در صدر تمام توطئه‌های خود تلاش دارد وارونه انگاری مسائل در جامعه و تزریق ناامیدی را با شدت ترویج دهد.
در مقابل این رویه مقام معظم رهبری بر دو موضوع مهم ایمان و امید در جامعه تاکید فراوان دارد و در بیانات خود در اول فروردین ماه سال ۱۴۰۲ می‌فرمایند (در جنگ ترکیبی، حمله‌ی نظامی نیست، امّا حمله به باور‌های دینی و سیاسی است؛ اینکه در سوره‌ی «قُل اَعوذُ بِرَبِّ النّاس» میگویید: «مِن شَرِّ الوَسواسِ الخَنّاسِ، اَلَّذی یُوَسوِسُ فی صُدورِ النّاسِ، مِنَ الجِنَّةِ وَ النّاس»، خنّاسش همین تبلیغاتچی‌های خارجی و دنباله‌رو‌های آن‌ها در داخل هستند؛ وسوسه میکنند، حقایق را دگرگون نشان میدهند؛ هدفشان سست کردن اراده‌ی ملّت است، هدفشان خاموش کردن امید‌ها است، میخواهند شعله‌ی امید را در دل جوانان ما خاموش کنند، جوان را مأیوس کنند. یأس یعنی بن‌بست؛ وقتی که جوان از پیشرفت مأیوس شد، از آینده مأیوس شد، احساس بن‌بست میکند؛ از کسی که احساس بن‌بست میکند، نمیشود توقّع داشت درست کار کند.)
معظم له در موضوع جهاد تبیین نیز بر شفافیت رسانه‌ای برای مقابله با ترویج ناامیدی در جامعه تاکید کرده و دلیل آن نیز این است که تا رویکرد شفافیت کامل حکمفرما نشود دشمن همواره با دروغگویی دست برنده را نسبت به ما خواهد داشتو شفافیت و صراحت ما راه بسیاری از شایعه پراکنی‌های دشمن را می‌بندد و مدیریت اخبار را در جامعه در دست ما قرار می‌دهد و اعتمادسازی نسبت به رسانه‌های داخلی ایجاد و دهان دروغگوی دشمن بسته می‌شود.
رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر امید تاکید داشته و می‌فرماید (نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. رویش‌های انقلاب بسی فراتر از ریزش‌ها است.)
با توجه به این نکات اهمیت امید در جامعه در کنار ایمان به خدا و توکل در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی بیشتر آشکار می‌شود و در اینجا رسانه‌ها نقش بی بدیلی در تحقق این امید آفرینی در جامعه دارند.
خبرنگاران و رسانه‌ها در این جنگ نابرابر جبهه رسانه‌ای استکبار جهانی باید به وظیفه خود که همانا امید آفرینی در جامعه است با توجه به منویات امام جامعه عمل کنند و در گرداب رسانه‌ای دشمنان گرفتار نشوند تا بتوانند در تحقق تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور به وظیفه خطیر خود عمل نمایند.
امید است همه خبرنگاران جبهه انقلاب در مسیر تحقق این ماموریت مهم پیروز باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار