ضرورت انتقال آب سد کالپوش به شاهرود

شاهرود_ فرماندارشاهرود با اشاره به جدی بودن بحران آب و پیگیری انتقال آب سد کالپوش، افزود: این انتقال باید قبل‌تر انتفاق می‌افتاد که انجام نشد و اکنون با هزینه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۲۰۹
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

ضرورت انتقال آب سد کالپوش به شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی در نشست روز خبرنگار در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به جدی بودن بحران آب در شهرستان و پیگیری انتقال آب سد کالپوش به شاهرود، افزود: این انتقال باید قبل‌تر انتفاق می‌افتاد که انجام نشد و اکنون با هزینه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرایی خواهد شد.
او ادامه داد: در ۹ ماهه گذشته به طور جدی پیگیری کردیم و از مدیران استانی و کشوری مطالبه کردیم و روند قانونی و تشریفات آن انجام و واگذاری به پیمانکار در حال انجام است.
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به تنش‌های اجتماعی این انتقال که پیش بینی شده است، گفت: جلساتی در میامی و سمنان برگزار شد تا تسهیل گری در راستای انتقال این آب انجام شود و تخصیص آب شرب شاهرود و استفاده صنعتی آن با رعایت حقوق مجاورین شد کالپوش و روستا‌های این بخش دیده شده است.
او به انتقال آب قطری نیز به شهرستان و حفر چاه در این منطقه و انجام مکاتبات با استان و کشور و موارد حقوقی آن اشاره کرد گفت: نسخه کوتاه مدت و میان مدت در مورد آب‌های زیرزمینی و چاه‌های حفر انجام شده، اما کاهش آب سطحی و روان آب‌ها و چاه‌ها را شاهد هستیم.
جلالی با بیان اینکه در گذشته ۱۲ هزار لیتر تولید آب در شهرستان داشتیم که امروز به کمتر از ۸ هزار لیتر بر ثانیه رسیده است، تصریح کرد: دغدغه آب در بخش کشاورزی هم داریم و انجام سیستم‌های آبیاری نوین زمان بر است و در حال اجرا می‌باشد.
او با تاکید بر اینکه امسال برای تامین آب پایدار شاهرود همه چاه‌های بلااستفاده و مازاد دستگاه‌های دولتی و خصوصی را وارد مدار کردیم، افزود: برای داشتن آب پایدار شاهرود حتما باید پروژه انتقال آب سد کالپوش اجرا شود.
معاون استاندار سمنان به اعتبارات تخصیص یافته امسال اشاره کرد و گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان امسال تخصیص یافته که سال ۱۳۹۹ این اعتبارات ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار