رسانه ها با ارائه راهکارهای مناسب می توانند به توسعه استان کمک کنند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت رسانه‌ها اهمیت فراوانی دارند زیرا می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب به توسعه استان کمک کنند.
کد خبر: ۹۵۳۲۲۵۶
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی در جمع برخی از اصحاب رسانه اظهارکرد: در چند روز گذشته ۲ سفر مهم به ۲ کشور همسایه پاکستان و افغانستان به‌ قصد پیگیری موضوعات مختلف داشتیم.

وی افزود: در تلاشیم تا ارتباط خود را با کشور پاکستان در زمینه سرمایه‌گذاری و فعالیت مشترک بندر گوادر و بندر چابهار افزایش دهیم چرا که این ۲ بندر مهم در واقع مکمل یکدیگر هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرز یک فرصت بی‌نظیر است تا شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در همین منطقه شکل بگیرند و محصولات خود را از طریق مرزهای همین استان به سایر نقاط کشور صادر کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان آسیب‌دیده بنابراین یکی از رسالت‌های ما احیای این فرهنگ بوده چرا که هر جامعه‌ای که به موفقیت دست‌یافته تنها با کار و تلاش و کوشش بوده است.

کرمی خاطرنشان کرد: باید جوانان استان سیستان و بلوچستان را تشویق کنیم تا در حوزه‌های مختلف کارهای تخصصی را انجام داده و نیاز استان را برطرف کنند.

وی تأکید کرد: باتوجه‌ به موقعیت سیستان و بلوچستان حوزه تجارت یکی از تخصصی‌ترین و مهمترین حوزه‌ها در استان به شمار می‌آید که نیاز است این تجار از جوانان خود استان تأمین شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر موضوع فرهنگ‌سازی در استان بیان کرد: خوشبختانه طرح‌های کوتاه‌مدت میان‌مدت بلندمدت هم‌زمان در جهت توسعه استان آغاز شده که نویدبخش آینده‌ای روشن برای این منطقه است.

وی افزود: موضوع انتقال آب از دریای عمان نیز از چند جبهه و با تجهیز چند کارگاه آغاز شده و ما نیز در تلاشیم تا این کارگاه‌ها را توسعه دهیم.

کرمی ادامه داد: یکی از مسائل مهم سیستان و بلوچستان موضوع آبخیزداری است تا ما بتوانیم آب‌هایی که در استان موجود است را مدیریت کنیم و به تنش آبی خود پایان دهیم.

وی افزود: رسانه‌ها در کشورهای مختلف اهمیت فراوانی دارند و باید در جهت توسعه منطقه با ارائه راهکارهای مناسب عمل کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: القای لفظ محرومیت به سیستان و بلوچستان کاملا اشتباه است چرا که این استان یک منطقه برخوردار و دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

وی بیان کرد: باید امید در جامعه نهادینه شود چرا که این مهم باعث پیشرفت یک جامعه می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: دومین کارخانه تولید مس سیستان و بلوچستان با ذخایر بسیار بالا به‌زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد؛ بنابراین باید بتوانیم از این ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت نخبگان موجود در سیستان و بلوچستان استفاده کنیم چرا که استعدادهای خوبی در استان داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کار خبرنگاری یک کار حساس و سخت بوده چرا که با اذهان مردم روبروست و اگر ذره این اذهان دچار آسیب شود مسوولیت آن با این قشر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار