افشاری:

مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال ریشه در مباحث فرهنگی ما دارد

همدان-فرماندار تویسرکان اقتصاد را متأثر از فرهنگ دانست و گفت: مشکلات در حوزه اقتصاد و اشتغال ریشه در مباحث فرهنگی ما دارد و تا فرهنگ ما اصلاح نشود بسیاری از مشکلات به قوت خود باقی است.
کد خبر: ۹۵۳۲۳۰۲
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین افشاری در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اهمیت جایگاه ویژه خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: خبرنگاران قشری مظلوم، پرکار و بصیر هستند که برای تعالی و رشد جامعه تلاش می‌کنند و با وجود جایگاه بالای اجتماعی از حداقل مزایا نیز بهره‌مند نیستند.

وی با اشاره به اهمیت بالای علوم انسانی در رشد و تعالی جامعه گفت: در برخی موارد از واقعیت‌های کشور خود به دلیل اینکه علوم انسانی غافل مانده‌ایم نگاه به جامعه و ارزش‌های آن نازل و سطحی شده است و با این نگاه افراد را ارزیابی می‌کنیم.

فرماندار تویسرکان اقتصاد را متأثر از فرهنگ دانست و گفت: مشکلات در حوزه اقتصاد و اشتغال ریشه در مباحث فرهنگی ما دارد و تا فرهنگ ما اصلاح نشود بسیاری از مشکلات به قوت خود باقی است .

وی افزود: اولویت ما در شهرستان در بحث اشتغال و کارآفرینی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که تاکنون قدم‌های خوبی برداشته شده است اما کافی نیست باید با بهره گیری از همه پتانسیل‌ها در این راه قدم برداشت.

افشاری تعامل با اصحاب رسانه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط عمومی‌ها برای تعامل با حوزه خبر باید باهوش‌ترین افراد یک ارگان باشند.

وی ادامه داد: کشور به تدریج به سمت و سویی پیش می‌رود که جایگاه علوم انسانی و خبرنگاری را به خوبی درک کنند.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه خبرنگار نباید گیر معیشتی داشته باشد، گفت: باید جایگاه در دولت و حاکمیت برای خبرنگار طوری تعریف شود که مشکل معیشت نداشته باشد.

وی نقش خبرنگاران را در جامعه بی‌بدیل دانست و گفت: اگر مدیران شهرستانی بابد از پتانسیل خبرنگاران در تمام عرصه‌ها برای تعالی شهرستان استفاده کنند، چون خبرنگاران مشاورینی امین برای آنان هستند و می‌توانند بازوهای مشورتی قوی برای ارگان‌ها باشند.

مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال ریشه در مباحث فرهنگی ما دارد

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار