معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل گفت: توزیع تانکر ذخیره آب، زمینه را برای حضور و ماندگاری مردم در منطقه فراهم می‌کند
کد خبر: ۹۵۳۲۴۷۹
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، علیرضا ملاشاهی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل بیان کرد: اقداماتی که در فواصل زمانی مختلف، از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه سیستان صورت می‌گیرد، نشانه نگاه ویژه مسئولان این نهاد انقلابی به منطقه است.

وی افزود: ما در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ نیز شاهد خشکسالی‌های متعدد در منطقه بوده‌ایم که پیامد آن، کوچ و مهاجرت گسترده مردم سیستان به سایر مناطق بوده است، اما امروزه علی‌رغم خشکسالی ۲۵ساله، مردم تنگه احد را ترک نکرده‌ و غیرتمندانه در منطقه حضور دارند، و وظیفه همه ماست که مشکلات و آلام این عزیزان را کاهش دهیم.

فرماندار ویژه شهرستان زابل اظهار کرد: اقدامات این‌چنینی، مانند واگذاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ تانکر ذخیره آب، زمینه را برای حضور و ماندگاری مردم در منطقه فراهم می‌کند، زیرا وقتی تنش آبی پیش می‌آید، اقشار کم‌درآمد و تنگدست، بیشتر متأثر می‌شوند که عمده آن نیز مجموعه تحت پوشش کمیته امداد هستند.

توزیع بیش از ۱۴ تانکر آب در سیستان
سید مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: در تمام این سال‌ها تلاش ما این بوده که مسئولان امدادی کشور را به منطقه دعوت کنیم تا از نزدیک، در جریان شرایط دشوار مردم استان قرار گیرند و ماحصل آن، نگاه ویژه مسئولان امداد و اتفاقات خوبی است که در حال رخ‌دادن است.

وی با اشاره به توزیع ۱۴ هزار و ۵۰۰ تانکر ذخیره آب در منطقه سیستان تا پایان سال جاری، گفت: اعتبار خرید این تعداد تانکر، مبلغ ۲۷ میلیارد تومان، بدون هزینه حمل، است.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: یکی دیگر از خدماتی که به طور پیوسته به مددجویان متأثر از خشکسالی در حال انجام است تا به ماندگاری مردم در منطقه کمک کند، تأمین علوفه سیلاژ و تحویل به دامداران است.

عبادی گفت: تعداد یک هزار و ۷۸۲ سری جهیزیه در هفته‌های اخیر وارد سیستان شده و در حال توزیع است؛ همچنین ۸۰۵ دستگاه لوازم ضروری از جمله یخچال، کولر و بخاری نیز در حال ورود است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار