شهریار شهرکی گفت: تهاجم ناجوانمردانه و جنگ ترکیبی دشمن به هر شیوه‌ای در تلاش است خدمات و تلاش‌های نظام مقدس را زیر سؤال ببرد و کم‌رنگ جلوه دهد.
کد خبر: ۹۵۳۲۶۵۰
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

شهریار شهرکی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با بیان اینکه امروزه با استفاده از ابزار نوین ارتباطی انتشار اخبار به ثانیه زمان می‌برد، اظهار کرد: بهترین مصداق جهاد تبیین این است که با مردم صادق و روراست باشید که این مهم رضایتمندی و امید به آینده را به دنبال دارد.

وی افزود: تهاجم ناجوانمردانه و جنگ ترکیبی دشمن به هر شیوه‌ای در تلاش است خدمات و تلاش‌های نظام مقدس را زیر سؤال ببرد و کم‌رنگ جلوه دهد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیمه سلامت از سال گذشته تاکنون اقدامات بی‌نظیر و در نوع خود بی‌سابقه‌ای ارائه کرده است، گفت: این استان در سال گذشته در بحث پوشش همگانی بیمه سلامت در بین تمام استان‌های کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی؛ حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش سلامت هستند که این آمار ۸۰ درصد جمعیت استان را در بر می‌گیرد و بیمه‌شدگان از خدمات بیمه سلامت همگانی و بیمه روستایی بهره‌مند می‌شوند.

شهریاری بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با تلاش و روابط عاطفی، همدلی، همفکری، همگرایی و تدابیر امیدوارانه و با محور قراردادن عدالت اجتماعی و با تعامل و همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسه‌های تشخیصی و درمانی و جامعه بیمه‌شدگان در راستای ایجاد جامعه سلامت‌نگر با چشم‌انداز کاهش هزینه‌های درمانی گام برداشته و با ورود به میدان‌های تلاش و فعالیت و حرکت در مسیر روشن می‌کوشد تمام آحاد جامعه را زیرپوشش خدمات خود قرار داده و باتکیه‌بر آموزه‌های اسلامی و بر پایه ارزش‌های والای انسانی بتواند دغدغه‌های سلامت مردم جامعه را کاهش داده و هر روز بر ارتقای افزایش شاخص‌های سلامت بیفزاید.

وی افزود: به‌منظور رفاه حال بیمه‌شدگان و دسترسی سریع و آسان به خدمات تشخیصی درمانی با بیش از ۸۴۲ مرکز درمانی سراسر استان اعم از پزشکان عمومی، متخصصان، فوق‌تخصص، دندانپزشکان، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک، فیزیوتراپی‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روستایی عقد قرارداد همکاری امضا کرده و پرداخت صورت‌حساب‌های ارسالی به‌تمامی مؤسسات درمانی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌ اکنون به‌منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات به بیمه‌شدگان صدور، تعویض و تمدید دفاتر بیمه سلامت در تمامی دفاتر پیشخوان دولت در تمامی شهرستان‌ها و شهرهای استان و یا نمایندگی‌های بیمه سلامت در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماران خاص شامل دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه و MS زیرپوشش بیمه سلامت سیستان و بلوچستان هستند و در اجرای طرح تحول نظام سلامت تمامی هزینه‌های درمانی بیماران در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت ۱۰۰ درصد رایگان است و داروهای مصرفی بسته خدمتی این بیماران نیز به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

شهریاری گفت: بیمه سلامت برای حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه و افرادی که زیر پوشش هیچ یک از بیمه‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و یا بیمه نیروهای مسلح نباشند برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: در زمینه ترک اعتیاد نیز این سازمان ورود کرده به‌گونه‌ای که در سیستان و بلوچستان تا سال ۱۴۰۰ دو مرکز تحت قرارداد بیمه سلامت بود؛ اما با پیگیری‌های انجام شده هم اینک ۶۸ مرکز ترک اعتیاد در استان اقدام به ارائه خدمات می‌کنند

ارسال نظرات
آخرین اخبار