انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

همدان-تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) امضاء شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۶۷۷
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در راستای گسترش و تقویت مرجعیت و دیپلماسی علمی، تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) امضاء شد.

موسسه امام خمینی(ره) هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین و با نفوذترین موسسات آموزشی- پژوهشی کشور و اصلی‌ترین میراث علمی و شخصیتی آیت‌ﷲ مصباح یزدی است.

رسمیت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در نظام آموزش عالی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۴ به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده و هم‌اكنون در سطوح كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری، در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی پذیرای دانش‏پژوهان است.

تبدیل دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی به قطب علوم انسانی  اسلامی غرب کشور، راهبرد اساسی این دانشگاه در دیپلماسی علمی به عنوان یکی از اولویت های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر «مرجعیت و دیپلماسی علمی» است؛ برای تحقق این هدف، گام بلندی برداشته شد. در این راستا، دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با موسسه امام خمینی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

این تفاهم نامه همکاری، بین دکتر صادق خزل پور رئیس دانشگاه و آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه امام(ره) به امضا رسید.

مهم‌ترین محورهای این تفاهم نامه شامل کاربست نظریه های امامین انقلاب در خصوص موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تربیتی کشور؛ تدوین راهبردها و سناریوهای تحقق سوگیری علوم انسانی به سمت علوم اسلامی؛ گفتمان سازی با مجامع علمی آموزشی و تولید علوم اسلامی؛ کاربردی‌سازی و تقویت ایده‌پردازی در علوم انسانی و اسلامی؛ استفاده از فضای اندیشه‌ای در تربیت انسان‌های متعهد، کارآمد و متخصصی؛ برگزاری دوره‌ها و اردوهای مشترک فرهنگی به منظور انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به دانشجویان و ... است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار