ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی در روستای «درین سو» هشترود

تبریز- در راستای اجرای «نذر آب »۶ کاروان سلامت هلال احمر آذربایجان شرقی در روستای کم برخوردار «درین سو» از توابع بخش نظرکهریزی هشترود مستقر و اقدام به ارائه خدمات متنوع بهداشتی درمانی و معیشتی و حمایتی کرد.
کد خبر: ۹۵۳۲۸۱۴
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با حضور حمید منجم؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان و هشترود با مشارکت داوطلبان، جوانان، امدادگران ،کادر درمان، پزشکان داوطلب، اعضای تیم های سحر، گروه های جهادی، فرمانده سپاه نظر کهریزی و بسیجیان پایگاه مقاومت شهدای هلال احمر در روستای درین سو مستقر و اقدام به ارائه خدمات رایگان کردند.

ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی در روستای «درین سو» هشترود

غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای روستا و اجرای طرح نیابت

بمنظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مدیر عامل استان و هییت همراه در بدو ورود به روستای درین سو با حضور در مزار شهیدان جهانی، ضمن عطر افشانی و اهدای شاخه گل و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌با نثار فاتحه ای، به روح مطهر شهدا ادای احترام کرده و در راستای تجلیل از مقاومت و صبوری خانواده‌های شهدا با حضور در منزل دو تن از شهدا در قالب طرح نیابت با مادران شهیدان یداله حنفی زاده و علی غریب پور دیدار و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

در این دیدارها حمید منجم با تجلیل از صبوری مثال زدنی مادران شهدا ، تکریم و تجلیل از ایشان را وظیفه همگان دانست.

ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی در روستای «درین سو» هشترود

افتتاح خانه هلال شهدای درین سو

بمنظور ایجاد آمادگی اهالی روستای درین سو و افزایش تاب آوری خانواده‌های روستا در ‏برابر خطرات و کاهش خسارات ناشی از عوامل طبیعی و حوادث و بلایا خانه هلال شهدای درین سو افتتاح و آقای حاج کرم محمدی بعنوان مسئول خانه هلال شهدای درین سو معرفی شد.

منجم در آیین افتتاح این خانه هلال ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همراهی اهالی روستا شاهد برگزاری کلاس های امدادی و تربیت امدادگران از میان جوانان درین سو باشیم.

توزیع ۵۲ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال

همچنین در راستای کاهش اثرات تنش آبی در این روز بیش از ۵۲ بسته معیشتی در قالب طرح نذر آب ۶ در بین خانوارهای روستای درین سو توزیع گردید که ارزش ریالی آنها بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال بر آورد می‌شود.

دیوار مهربانی

در این روز اعضای تیم سحر اقدام به برپایی دیوار مهربانی کرده و تعداد ۱۳۰ ثوب انواع البسه کودکان و زنان و مردان از محل اهدایی خیرین و داوطلبان در میان اهالی روستا پخش کردند که ارزش ریالی طرح مزبور نیز ۳۰۰ میلیون ریال تخمین زده می‌شود.

ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی در روستای «درین سو» هشترود

ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی در روستای «درین سو» هشترود

ارائه خدمات دارویی و درمانی رایگان

در این روز بیش از ۲۰۰ تن از اهالی روستای درین سو و روستاهای اطراف توسط پزشکان عمومی و تخصصی و زنان زایمان مورد ویزیت قرار گرفتند که ۴ نوع خدمت دارویی و درمانی به آنها ارائه گردید که می‌توان به تعدادخدمات پرستاری ۱۵۰نفر،تعداد خدمات مامایی ۴۰ نفر،تعداد خدمات دارویی تقریبا ۱۸۰ نسخه و خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن و فلوراید تراپی ۷۰ نفر اشاره کرد.

پاشایی فرماندار؛ هشترود و هیئت همراه نیز با حضور در روستای درین سو از بخش‌های مختلف کاروان سلامت بازدید و از زحمات و خدمات داوطلبانه دارویی و درمانی و معیشتی و حمایتی رایگان جمعیت هلال احمر تقدیر و تشکر نمود.

 در این روز ابراهیمی مشاور مدیر عامل، علی شهودی معاون داوطلبان، حسین زمانی فرمانده سپاه نظر کهریزی و بهزاد اصلانی رئیس هلال احمر شهرستان هشترود بهمراه ۴۰ نفر از اعضا و داوطلبان و جوانان و کادر ایفای نقش کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار