خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول:

شهیون دزفول به عنوان شهر جهانی کپو معرفی شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول با بیان اینکه شهر شهیون مرکز صنعت کپوبافی در شهرستان دزفول است گفت: معرفی و ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو موجب رونق پایدار این شهر و کل شهرستان دزفول می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۲۹۶۷
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

علیرضا زمانی راددر نشست مشترک هیات رییسه شورای شهرستان دزفول با رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود: شهر‌ها و روستا‌های شهرستان دزفول گنجینه‌ای پایان ناپذیر از استعداد در صنایع دستی و گردشگری هستند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل تمام شهرستان دزفول تاکید کرد: شهر‌ها و روستا‌های تابعه دزفول فرصت‌های بی‌نظیر صنایع دستی و موقعیت ممتاز گردشگری، طبیعی، تاریخی و مذهبی هستند که باید این ظرفیت‌ها شناسایی و به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول افزود: بیش از ۹۰ درصد تولید کپوی دزفول توسط کارگاه‌های کوچک و خانگی در شهر شهیون انجام می‌شود به همین دلیل پیگیری معرفی شهیون به عنوان شهر جهانی کپو در صورت نداشتن ممنوعیت قانونی مطالبه‌ای منصفانه است که موجب رونق این شهر محروم می‌شود.

وی عدالت در تخصیص منابع و توجه به استعداد‌های شهر‌ها و روستا‌های شهرستان را موجب ایجاد رضایتمندی اجتماعی، رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس دانست و تصریح کرد: ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو به طور قطع سرآغاری بر توسعه پایدار منطقه پراستعداد، هنرمندپرور، ولی محروم شهیون است.

زمانی راد تاکید کرد: ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو موجب ورود سرمایه‌گذاران به این منطقه، حل مشکل بیکاری جوانان و بهبود وضعیت معیشت مردم را به همراه دارد.

وی با اشاره به تغییر رویکرد شورای اسلامی شهرستان دزفول در سال سوم فعالیت خود گفت: شورای اسلامی شهرستان دزفول به عنوان شورایی فرادست در سومین سال فعالیت خود به دنبال بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های دزفول به منظور گره گشایی از مسایل شهرستان است.

رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول ضمن اعلام آمادگی این شورا برای پیگیری مطالبه‌های مردم و دستگاه‌های دزفول در سطح ملی و استانی بر تعامل سازنده با تمام ادارات و نهاد‌های دولتی برای حل مسایل انباشته این شهرستان تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار