محمدی خبر داد

وجود ۱۳ منطقه شکار ممنوع در استان همدان/ تشکیل ۱۷۷ فقره پرونده تخلف زیست‌محیطی

همدان- مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: ۱۳ منطقه شکار ممنوع در استان وجود دارد و در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعداد ۳۱۷ متخلف زیست‌محیطی دستگیر و  ۱۷۷ فقره پرونده در این راستا در دادسراهای استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۵۳۳۱۴۵
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیده مریم محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان، اظهار کرد: در ۶ منطقه حفاظت شده در همدان که حدود ۶۲ هزار هکتار است همه فعالیت‌ها را با حدود ۴۵ نفر از یگان انجام می‌دهیم و این کمبود نیرو بیشتر ما را رنجور و خسته می‌کند.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌ها بسیار چیره شده است، افزود: سال گذشته دو عملیات آبرسانی به لشگردر ملایر با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان و در منطقه حفاظت شده نشر همدان با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان انجام شد و  با توجه به خشک شدن رودخانه‌ها و چشمه‌ها اگر این اتفاق نیفتد حیات وحش نابود می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: ۱۳ منطقه شکار ممنوع در استان وجود دارد و در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعداد ۳۱۷ متخلف زیست‌محیطی دستگیر و  ۱۷۷ فقره پرونده در این راستا در دادسراهای استان تشکیل شده که منجر به محکومیت شکارچیان شده است و با وجود تعداد نیروی پایین اجازه داده نمی‌شود شکارچی به مناطق آسیب بزنند.

وی ابراز کرد: طی دو سال گذشته و پنج ماه ابتدای سال حدود ۱۲۵ شکارچی غیرمجاز پرنده، ۶۴ شکارچی پستاندار و ۴۴ سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز کشف، ضبط و تحویل مراجع قضایی شده است.

محمدی بیان کرد: منطقه حفاظت شده خانگرمز مجهز به دوربین‌های مداربسته شده که کل منطقه را رصد می‌کند و هوشمندسازی این منطقه نیز در دست انجام است چراکه محیط بانان نباید به صورت سنتی و روش منسوخ شده به صورت پیاده منطقه را رصد کنند بلکه دوربین‌های هوشمند این امکان را فراهم می‌کند که هر لحظه مناطق تحت رصد باشد.

وی عنوان کرد: پروژه هوشمندسازی به هزینه‌های زیادی نیاز دارد و تهیه هر دوربین حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و هر منطقه ۱۳ یا ۱۴ دوربین لازم دارد.

وجود ۱۳ منطقه شکار ممنوع در استان همدان/ تشکیل ۱۷۷ فقره پرونده تخلف زیست‌محیطی

وجود ۱۳ منطقه شکار ممنوع در استان همدان/ تشکیل ۱۷۷ فقره پرونده تخلف زیست‌محیطی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار