خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج با نویسنده جوان صالح‌آبادی:

رسالت قلم ترسیم عشق الهی است

همدان- نویسنده جوان صالح آبادی گفت: رسالت قلم ترسیم عشق الهی است، بنابراین تمام کتاب‌هایم محتوای ارزشمند، اسلامی اخلاقی و کاملا ایرانی دارند.
کد خبر: ۹۵۳۳۱۸۵
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، الهام عبدی فارغ التحصیل کاردانی فلسفه اسلامی از دانشگاه رازیِ کرمانشاه در حوزه نویسندگی برای نسل جوانِ کتابخوان و دوستدار ادبیات فارسی و داستان‌های اخلاقی و اسلامی بیش از ۱۲ سال است که  قلم می‌زند و پنج سالی است که به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کند و تاکنون موفق به تالیف و چاپ سه جلد کتاب با عنوان‌های «ماه سو»، «پناهگاه» و «ملک دل» شده است.

این نویسنده جوان صالح آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه عشق وعلاقه به نویسندگی و استعدادی که در دوران تحصیل در نوجوانی در فی البداهه‌گویی داستان و نقل و روایت قصه‌ها داشتم، من را به سمت نویسندگی سوق داد، اظهار کرد: همچنین تشویق اساتید و اطرافیان به نوشتن و نشر آن‌ها به صورت مکتوب باعث شد در این وادی گام بردارم.

الهام عبدی گفت: خداوند را شاکرم برای لطف بی دریغ و فضل بی مانندش که همت و پشتکار این امر را به من داد که بعد چاپ کتاب اولم که با استقبال کم نظیری مواجه شد، کتاب دوم خود و کتاب‌های بعدی را تالیف و تقدیم علاقه‌مندان به کتاب کنم.

وی با بیان اینکه هرسه کتاب در عین زیبایی و جذابیت، محتوایی اخلاقی و اسلامی دارند و بسیار مختصر، مفید و جوان‌پسند هستند، افزود: از بین خوب، خوب‌تر را انتخاب کردن سخت است و بنده همه کتاب‌هایم را دوست دارم چراکه هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند.

این نویسنده جوان صالح آبادی علت ورود خود را به این عرصه، روی آوردن قشر جوان و نوجوان به رمان و داستان‌ها در فضای مجازی که به ظاهر زیبا و جذاب، اما محتوای خوبی نداشتند و رنگ و بوی غرب و منش آن‌ها را بیان و تبلیغ می‌کردند عنوان کرد و گفت: همین امر باعث شد، داستان‌هایی باهمان مضمون، اما با محتوای غنی اسلامی ایرانی بنویسم.

وی ادامه داد: نویسندگی و داستان نویسی در همه عرصه‌ها را دوست دارم با موضوعات مختلف، اما محتوای مذهبی و اخلاقی، چراکه به عقیده بنده کسی که کتاب می‌خواند بعد اتمامش باید چیزی را بیاموزد و حال خوبی در او ایجاد کند، وچه خوب داستانی است نوشته‌ای که فرموده خداوند را بیان کند، چراکه هدف فقط نوشتن نیست باید همیشه به شعور و وقت وهزینه مخاطب هم احترام گذاشت.

عبدی با تاکید بر اینکه من دختر این سرزمینم، یک بسیجی هستم و به بسیجی بودنم افتخار می‌کنم، گفت: علاقه خودم را هم در کتاب «عشق اگر انسان بود» بیان کرده‌ام، انشاءالله که موردپسند علاقه‌مندان عزیز کتابخوان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه علت موفقیت بنده از ابتدا تاکنون لطف خداوندهست، عنوان کرد: موانعی را که سر راه بوده و هست، نبود امکانات سخت افزاری مانند لپ‌تاپ و تایپ با کامپیوتر قدیمی و هزینه‌های بالای چاپ کتاب بدون اسپانسر و حامی است.

این نویسنده جوان صالح آبادی گفت: بنده تاکنون بدون هیچ پشتوانه و حامی در این مسیر قدم برداشتم و به لطف خدا کار مورد اقبال عموم به خصوص قشر جوانِ کتاب‌خوان قرار گرفت، و از مسئولین و ارگان‌های ذی ربط تقاضای حمایت دارم تا بتوانم کتاب‌های دیگری در راستای تبلیغ هنر ایرانی اسلامی و اخلاق محمدی به رشته تالیف در بیاورم و خواسته دیگر دیده شدن کتاب‌ها در سطح جامعه و مطرح شدن آن در سطح کشور است.

وی در مورد محتوای کتاب‌های خود تصریح کرد: رسالت قلم ترسیم عشق الهی است، بنابراین تمام کتاب‌هایم محتوای ارزشمند، اسلامی اخلاقی و کاملا ایرانی دارند.

عبدی ادامه داد: اثر اول رمانی است به نام «ماه سو»، که یک داستان با زمینه مذهبی از زبان یک دختر روستا است؛ اثر دوم «پناهگاه»، یک داستان که به نوعی روایت این روز‌های ما است و اثر سوم «ملک دل» داستان دیگری از دو شخصیت تاریخی و درام که در طول تاریخ بسیار مظلوم و کمتر دیده شده‌اند.

وی یادآور شد: دو اثر دیگر در شرف چاپ و انتشار دارم و دو کتابی که با امید خدا یکی در حال تالیف ودیگری در شرف چاپ و انتشار است، در مورد ایثار وشهادت در راه خدا و دیگری داستان کودکانه با زبانی متفاوت و شیرین است.

این نویسنده جوان صالح آبادی با بیان اینکه همه آثار موضوع مذهبی، اخلاقی و جوان پسند و همینطور قابلیت به اجرا درآمدن و به نمایش گذاشتن را دارند، گفت: از همین رو نمایش و فیلم‌نامه نویسی هم جزء برنامه‌های آتی بنده است، و امیدوارم که در این زمینه صدا وسیما همکاری و مساعدت کند.

وی در پاسخ به اشتیاق نوجوانان و جوانان برای اینکه نویسندگی را یاد بگیرند، گفت: بنده تا جایی که بتوانم از این امر استقبال می‌کنم و مشوق جوانان و نوجوانان می‌شوم، نوجوانان ما، حتی کودکان ما امید‌های آینده این مرزوبوم هستند و بسیار علاقمند به همکاری با قشر علاقمند به نویسندگی هستم تا هر کمکی می‌توانم به آن‌ها بکنم.

عبدی با تقدیر از مسئولین شهر صالح آباد و بهار گفت: با حمایت و حضور مسئولان و منتقدین رونمایی کتاب‌های «ماه سو» در سال۱۴۰۰ در بخشداری شهر صالح آباد، «ملک دل» در سال ۱۴۰۱ کتابخانه شهر صالح آباد توسط انجمن و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و «پناهگاه» ۱۴۰۱ هم در مراسمی توسط بسیج رونمایی شد و نقد کتب از همه کتاب‌ها گرفته شد.

وی در پایان گفت: کتاب دوستی است که از صحبت با آن هرگز خسته نمی‌شوید، بنابراین باخواندن کتاب‌های خوب و هدیه آن به عزیزانمان در نشر خوبی‌ها سهیم و شریک باشیم.

خبرنگار: مهناز قاسملو

انتهای پیام/

ارسال نظرات