همایش فعالان و نخبگان قرآنی بسیج در بیت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد برگزار شد و برگزیدگان بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شهرستان تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۲۵
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد؛ یک هزار و ۱۸۰ نفر در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح شهرستان شرکت کردند و از بین آن‌ها ۱۳۰ نفر برگزیده شدند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این همایش با تسلیت شهادت حضرت امام سجاد (ع) و قدردانی از همه فعالان قرآنی در سطح شهرستان و اهتمام آن‌ها به امور قرآن گفت: همه ما شیدای نهضت بزرگ الهی و انسان ساز واقعه عاشورا هستیم. عاشورا مظهر ذکر خدا است. قافله اسرا و شهدای عاشورا همه مصداق نفس مطمئنه هستند.
وی افزود: مقابل اطمینان اضطراب است. زمانی افراد دچار اضطراب می‌شوند که درونشان به هم ریخته است. آدم‌ها هر چه بزرگتر و قوی‌تر باشند، آرام‌تر هستند و هر چه کم مایه‌تر باشند، مضطرب‌تر و متزلزل‌تر هستند.
امام جمعه میبد با بیان سطوح دست یافتن به آرامش اظهار کرد: سطح پایین و ساختگی آرامش با دارو و درمان است، سطح بالاتر آرامش، تامین شدن نیاز‌های مادی و طبیعی است و بالاتر از همه آرمش به دست آمده به واسطه اتصال منبع قدرت در عالم حاصل می‌شود.
وی تصریح کرد: عاشورا جلوه گاه نفس مطمئنه است. همه خطر‌های عالم متوجه جمع کوچک عاشورا شده، ولی همه آرام هستند. کشتی است که بر روی دریای مواج و متلاطم در حال حرکت است و با این وجود همه آرام هستند. بعد از واقعه عاشورا، قافله عاشورا هم همه آرام هستند. راز این همه آرامش اتصال به خدا و اسما و صفات خدا است.
اعرافی گفت: قرآن کریم جلوه گاه اسما و صفات خدا، لنگرگاه آرامش و اطمینان است و مایه انس انسان‌ها با خدا است، زمانی که ملجا و ماوایی جز خدا ندارند. اگر کسی بتواند در عمق برود و مفاهیم را لمس کند، آرامش پیدا می‌کند. قرآن کتاب آرامش، اطمینان و انسان ساز است.
وی خاطرنشان کرد: شما به قرآن کریم عشق می‌ورزید و در ساحت مقدس قرآن کریم حضور دارید و در مسیر قرب به قرآن تلاش دارید و از اصحاب قرآن هستید. باید ارزش کار خود را بدانید. اگر شاگردی قرآن و انس با قرآن در کودکی و نوجوانی افراد رقم بخورد، معارف و زیبایی‌های قرآن با شخصت آن‌ها عجین می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهانت انجام شده به ساحت مقدس قرآن کریم تصریح کرد: این تعرضات هر چند تلخ و جانسوز است، همین تعرضات باعث پیدا شدن سوال نسبت به قرآن در دنیا می‌شود و هر فرد فهیمی در محضر قرآن بیاید جذب این کتاب مقدس می‌شود.
وی ادامه داد: هر کس به عظمت و قله پر شکوه قرآن نزدیک شود، خودش عظمت می‌یابد. البته انس با قرآن تنها خواندن و حفظ کردن قرآن نیست، دل دادن به مضامین و نشاط پیدا کردن با قرآن و درمانگری با آیات قرآن است.
اعرافی همچنین به اقدامات و فعالیت‌های بسیار مهم قبل از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن و بیش از یک هزار نفر فعال در حوزه حفظ قرآن و فعال بودن مربیان قرآنی و موسسه‌ها و مراکز قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی در نهاد‌ها و دستگاه‌ها همه نوید بخش حرکت‌های قوی‌تر در آینده است.
وی هدف گذاری به سمت ۱۰ هزار نفر فعالان قرآنی در حوزه‌های گوناگون و در سطح ادارات و نهاد و نهاد‌ها و موسسه‌های قرآنی را پیشنهاد داد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد نیز با ارائه گزارشی از برگزار بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج میبد در سال گذشته گفت: سال گذشته نزدیک به یک هزار نفر در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح شهرستان شرکت کردند و امروز از برگزیدگان آن مسابقات تجلیل می‌شود.
سید مصطفی آقایی افزود: امسال نیز با اطلاع رسانی انجام شده یک هزار و ۳۰۰ نفر در سی امین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کردند. انشاءالله در نیمه دوم مسابقات منطقه‌ای حوزه‌ای و در نیمه اول شهریور مسابقات شهرستانی برگزار می‌شود و برگزیدگان به مسابقات استانی اعزام می‌شوند.
وی از آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، اوقاف، موسسه‌های قرآنی و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای برگزاری مسابقات قدردانی کرد.
همچنین در این مراسم مسائل و دغدغه‌های فعالان قرانی از جمله لزوم تشکیل یک شورا و تیم واحد متشکل از همه نهاد‌ها و موسسه‌های قرآنی جهت برنامه ریزی برای رشد اشتغال قرآنی و افزایش تعداد برگزیدگان قرآنی و همچنین تقسیم کار بین ادارات مرتبط برای انجام فعالیت‌های قرآنی و نیاز به ساخت یک مکان برای مرکز داراقرآن در رکن آباد مطرح شد.
گفتنی است همایش فعالان و نخبگان قرآنی بسیج در بیت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد همراه با خواندن بیانیه بسیج میبد در محکومت اهانت به ساحت مقدس برگزار شد.

ارسال نظرات