چند سالی است،​ که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 23 مرداد ماه، سالگرد مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۲۹
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ تابستان سال 2006 میلادی رژیم صهیونیستی به شکل گسترده و همه جانبه به لبنان حمله کرد. جنگی که 33 روز به درازا کشیده شد و در این جنگ هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد.

جنگ 33 روزه  که در میان لبنانی ها به "نبرد تموز" شهرت یافته و براساس یک «نقشه جامع» که به وسیله آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و برخی احزاب لبنان طراحی شده بود به اجرا درآمد. رژیم صهیونیستی چندین هدف را در این جنگ دنبال می‌کرد که اهداف اجرایی در مرحله اول عبارت بود از :

* نابودی شبکه ورودی و خروجی ارتباطی لبنان به جنوب و مسدود کردن تمامی مجاری ارتباطی لبنان؛ هدف اساسی آن هم قطع هرگونه حمایت و پشتیبانی از حزب الله به عنوان هدف اصلی و فشار بر شهروندان لبنانی به منظور بر انگیختن اعتراضات آنان علیه مقاومت به عنوان یک هدف غیرمستقیم بوده است.

* ترور رهبران حزب الله از طریق هدف قرار دادن منازل آنان و سپس قطع ارتباط بین مراکز رهبری حزب به منظور اخلال و هرج مرج در ساختار و بدنه حزب الله.

* نابودی زیرساخت‌های لجستیک حزب الله و مقاومت اسلامی 

* کشتار دسته جمعی مردم بی‌گناه با هدف روی برگرداندن مردم از مقاومت و اعمال هر چه بیشتر فشار بر آنان

اشغال نظامی زمینی در این طرح از ضرورتی انکارناپذیر برخوردار بود؛ آمریکا و اسرائیل می‌دانستند که حملات هوایی و توپخانه‌ای موجب اشغال اراضی نخواهد شد و پیروزی را تضمین نخواهد کرد. لذا در مرحله دوم‌، نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی با هدف «پاکسازی مراکز مقاومت اسلامی» و خلع سلاح نیروهای باقی مانده حزب الله اقدام به عملیات اشغال سریع و بدون تلفات کنند.

پس از خلع سلاح و دستگیری نیروهای مقاومت محاکمه آنها با منطق آمریکایی، این مرحله بر اساس منطق و دیدگاه اسرائیل و آمریکا به منظور رهایی از موجودیت مقاومت اسلامی و ممانعت از شکل‌گیری مجدد آن ضرورت داشت و از نظر آنان این تنها راه تسلط آمریکا و اسرائیل بر موجودیت لبنان بدون نیاز به حضور نیروی دائمی نظامی بود.

در همان هفته اول، ارتش رژیم صهیونیستی فهمید که توانایی جنگیدن با حزب الله را ندارد لذا مایل بود که پایان جنگ را اعلام کند اما دولت آمریکا مخالف بود و اصرار داشت تا این رژیم چیزی را به دست نیاورده اعلام آتش بس نداشته باشد. از این رو، سه هفته دیگر با اصرار آمریکایی ها جنگ ادامه پیدا کرد اما در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد و با تصویب قطعنامه 1701 شورای امنیت بر پایان آن مهر تأیید کوبید.
با اعلام آتش بس هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بار دیگر، واژه مقاومت برای محرومان و ستم دیدگان جهان معنا پیدا کرد.
هدف بلند مدتی که رژیم جعلی و شرکایش در جنگ 33 روزه دنبال می‌کردند خلق خاورمیانه جدید یا به تعبیر صحیح تر خاورمیانه تحت سیطره بود؛ خاورمیانه‌ای که در آن از نیروهای مخالف آمریکا و اسرائیل دیگر خبری نخواهد بود.

رهبر معظم انقلاب درباره عوامل موفقیت حزب الله در جنگ 33 روزه فرمودند"در هر نقطه‌ای اگر کار دست مردم قرار گرفت و مردم دارای هدف بودند -[نه] آدم های بی‌هدف، آدم های سرگردان در امور زندگی، گرفتار امور روزمرّه‌ شخصی، آنها نه - هرجور کاری، سخت‌ترین کارها، کارهای نظامی، کارهای امنیّتی، دست مردم وقتی افتاد، صحنه وقتی در اختیار مردم قرار گرفت، پیش خواهد رفت. شما الان نگاه کنید، در ظرف کمتر از 10 سال مقاومت لبنان بر ارتش جرّار صهیونیستی چند بار فائق آمد؛ [اوّل] مقاومت لبنان، بعد مقاومت فلسطین. مقاومت لبنان، اوّل صهیونیست‌ها را از جنوب لبنان بیرون کرد؛ بعد در جنگ 33 روزه، بینی صهیونیست‌ها را به خاک مالید. آمریکا صهیونیست‌ها را کمک کرد، خیانتکاران داخلی کمک کردند امّا نیروی مقاومت - که نیروی مردمی بود، با ایمان بود، با هدف بود، می فهمید دارد چه‌کار می کند - توانست همه‌ اینها را از عرصه خارج کند. اخیراً هم این ضرب‌شستی که نیروی مقاومت به ارتش صهیونیستی وارد کرد که هنوز داغ است، جزو حرف هایی است که هنوز فراموش نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات